ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΘΗΝΑΣ : ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

20/04/2010 - 18:30

ΤΟ «ΝΕΟ» ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ!

 

Κάθε φορά που οι κυβερνήσεις στην χώρα μας, είτε ήταν του ΠΑΣΟΚ είτε της ΝΔ, ανακοίνωναν αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, χρησιμοποιούσαν τη λέξη «νέο», εκμεταλλευόμενοι την προσμονή του κόσμου «κάτι να αλλάξει».

Το θέμα είναι προς ποια κατεύθυνση γίνονται οι αλλαγές. Ποιος ωφελείται απ 'αυτές?

Ποιος ωφελείται, για παράδειγμα, από τη μεταφορά της

ευθύνης της παιδείας, από το κράτος στην «τοπική κοινωνία»?

- ΤΟ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΟ «ΝΕΟ» ΣΧΟΛΕΙΟ θα λειτουργεί με όρους «αγοράς». Για να καλύπτει τις λειτουργικές του δαπάνες, με δεδομένη τη λειψή κρατική χρηματοδότηση, θα απευθύνεται αναγκαστικά στις επιχειρήσεις ή θα αναζητά «χορηγούς». Η «(Αυτό) αξιολόγηση της σχολικής μονάδας», θα είναι το πρόσχημα και το μέτρο για την εισαγωγή των επιχειρήσεων στην εκπαίδευση. Θα γίνεται, δε, με κριτήρια την ανταγωνιστικότητα και επιχειρηματικότητα. Οιαπαραίτητες θεσμικέςαλλαγές που θα κάνουν το σχολείο αρκετά «ευέλικτο», «ανοιχτό» και ανταγωνιστικό, προβλέπονται στο σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. Σε ένα τέτοιο σχολείο απαιτείται και η «ολόψυχη συμμετοχή» του γονιού, και δεν εννοούμε μόνο την οικονομική του συνεισφορά.

√ Ποιος ωφελείται από τα διαφοροποιημένα Προγράμματα Σπουδών, τη μετατροπή της μόρφωσης σε δεξιότητες και τη δια βίου συλλογή τους?

- ΤΟ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ θα καλλιεργεί «Τις βασικές δεξιότητες» και θα είναι«Παιδαγωγικά διαφοροποιούμενο» ανά μαθητή / σχολείο / γειτονιά. Δεν πρόκειται, βέβαια, για δήλωση ενδιαφέροντος προς τον μαθητή ή για βοήθεια των αδύναμων κοινωνικά ομάδων. Αντίθετα δημιουργούνται σχολεία πολλών ταχυτήτων, βαθαίνουν τα ταξικά χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης. Από κοντά έρχονται και οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας που θα κληθούν να κατευνάζουν τις λαϊκές αντιδράσεις για την υποβάθμιση της εκπαίδευσης, κυρίως, στις υποβαθμισμένες περιοχές. Και αν αυτό δεν φέρει αποτελέσματα έχουν και άλλες εφεδρείες: τους ψυχολόγους, τους παιδονόμους και τους αστυνόμους της γειτονιάς. Εκπαιδεύονται μάλιστα μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί στη δια βίου «εξατομικευμένη» περισυλλογή άχρηστων πληροφοριών και δεξιοτήτων, για να θησαυρίζουν, από τη μια, οι έμποροι της εκπαίδευσης και για να πείσουν-από την άλλη-τη νέα γενιά εργαζομένων ότι, όταν δεν θα μπορεί πάνω στην φθηνή εξατομικευμένη κατάρτιση να θεμελιώσει κανένα επαγγελματικό-εργασιακό δικαίωμα, θα είναι δικό της λάθος και «έλλειμμα». Το σκηνικό θα ολοκληρωθεί άμεσα με το «εθνικό πλαίσιο προσόντων», και το ν / σ για τη «δια βίου μάθηση», που έρχεται.

√ Ποιος ωφελείται από το μεγάλο παζάρι που θα στηθεί, με αφορμή την «κοσμογονία» των νέων τεχνολογιών?

- ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ με την «Ψηφιακή λειτουργία του« νέου »σχολείου», «τους διαδραστικούς πίνακες και τα δίκτυα υπολογιστών σε κάθε σχολείο», δεν χωράνε στο πλάνο με τις αίθουσες που στάζουν, τα 30ρια τμήματα και τις ελλείψεις εκπαιδευτικών. Οι περικοπές των δαπανών για την παιδεία υποδηλώνουν, δε, ότι το κόστος αυτού του «εκσυγχρονισμού», αργά ή γρήγορα, θα βαρύνει πάλι τους γονείς. Επίσης, η κατάργηση του σχολικού συγγράμματος και η αντικατάστασή του με το e-book, ξεκόβει τους νέους ανθρώπους από τη μυρωδιά του βιβλίου, καταργεί το δωρεάν και ενιαίο για όλα τα παιδιά βιβλίο και εγκαθιδρύει την μονοκρατορία της ψηφιακής πραγματικότητας - αλήθειας, σύμφωνα με την οποία: ότι δεν είναι ψηφιακό δεν υπάρχει και ότι διαφημίζεται είναι καλό! Επιπλέον, σημασία έχει η χρήση των νέων τεχνολογιών, να παρακολουθεί την ψυχοσωματική ανάπτυξη των μαθητών και να μη διαρρηγνύει τη συνοχή της τάξης. Σε κάθε περίπτωση, η όποια θετική πλευρά της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, δεν έχει καμία σχέση με το μεγάλο παζάρι που θα στηθεί από τις επιχειρήσεις για τον εξοπλισμό των σχολείων.

√ Ποιος ωφελείται από το «νέο» τύπο εκπαιδευτικού?

- Το «νέο» σχολείο χρειάζεται-πρωτίστως-«νέο» εκπαιδευτικό! Ο οποίος για να μπει στην τάξη, δεν αρκεί να έχει τελειώσει τις σπουδές του, αλλά πρέπει να πιστοποιηθεί μετά το πτυχίο (αλήθεια από ποιους και κάθε πότε?) Ότι έχει Παιδαγωγική Κατάρτιση (!), Να δώσει και ΑΣΕΠ και αφού περάσει δύο χρόνια «ως δόκιμος», πιθανόν να φτάσει και στους μαθητές του ... όμηρος της τοπικής«Διεύθυνσης Εκπαίδευσης», Που θα υλοποιεί τις προσλήψεις και από ότι όλα δείχνουν με καθεστώς μερικής απασχόλησης - ωρομισθίας, όμηρος και της αξιολόγησης που θα επιβάλλουν οι «τοπικές κοινωνίες». Με αυτές τις συνθήκες ποιος καθηγητής - δάσκαλος θα κάνει μάθημα και τι μάθημα θα είναι αυτό?

Άρα, το «νέο» σχολείο,

  • που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να καθορίζουν ποιος μαθαίνει, τι και γιατί?
  • που σπέρνει την ΑΜΑΘΕΙΑ (ψηφιακή ή μη)
  • που θ 'αυξήσει τη ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ και την πρόωρη διαρροή προς την ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
  • που θα ζητήσει πάλι από το γονιό να βάλει, πιο βαθιά, το χέρι στην τσέπη

δεν ωφελεί τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά μας. Δεν είναι το σχολείο που έχουμε ανάγκη!

 

ΣΑΝ ΕΤΟΙΜΟΙ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ

Το «νέο σχολείο» δεν είναι νέο, είναι πιο απαρχαιωμένο και από το παλιό σχολείο!Εφαρμόζεται, χρόνια τώρα, στα περισσότερα «αναπτυγμένα» κράτη (ΗΠΑ, Γαλλία, Αγγλία, Αυστραλία, Δανία, Φινλανδία κ.ά.) και έχει οδηγήσει στην αύξηση της σχολικής διαρροής και στη διόγκωση της αμάθειας. Το «νέο σχολείο» είναι τόσο νέο, όσο και ο εργασιακός μεσαίωνας που βιώνουμε σήμερα και θα βιώσουν-ακόμα πιο άγρια, οι επόμενες γενιές. Το «νέο σχολείο» δεν είναι το σχολείο των αναγκών μας. Είναι γνήσιο αντίγραφο της ευρω-ενωσιακής στρατηγικής του Συμφώνου Σταθερότητας για την εκπαίδευση. Είναι κομμάτι των γενικότερων αναδιαρθρώσεων, για την κάλυψη των αναγκών του κεφαλαίου. Και τούτο δεν είναι δική μας εκτίμηση. Στο ίδιο το κείμενο αναφέρεται ότι έχουν ενσωματωθεί«Οι προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Βελτίωση των Ικανοτήτων για τον 21ο αιώνα», Η νέα στρατηγική της «Ευρώπης 2020», το «Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων» και οιδιεθνείς σταθερές της pisa.

 

ΜΕ ΠΑΛΙΑ ΥΛΙΚΑ ΔΕΝ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ:

  • Τη μόνιμη, σταθερή δουλειά με δικαιώματα, για όλους, χωρίς ευελιξίες και μαθητείες.
  • Τους μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού στην εκπαίδευση.
  • Την κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης σε ΠΑΙΔΕΙΑ - ΥΓΕΙΑ - ΠΡΟΝΟΙΑ.
  • Την αύξηση των δαπανών για την παιδιά στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού.
  • Το Ενιαίο, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ & ΔΩΡΕΑΝ, 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο που θα εξασφαλίζει σύγχρονη ολόπλευρη μόρφωση σε όλα τα παιδιά.
  • Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν προσχολική αγωγή.
  • Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία επικεντρωμένα στα θεμελιακά στοιχεία της γνώσης, ώστε να δίνουν μια σφαιρική και συγκροτημένη εικόνα για τη ζωή. Βιβλία επιστημονικά και παιδαγωγικά επεξεργασμένα, ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες της κάθε ηλικίας.
  • Ενιαία συστηματική διδασκαλία των ξένων γλωσσών, με ενιαίο συστηματικό πρόγραμμα και δωρεάν βιβλία σε όλο το 12χρονο σχολείο.
  • Τα δημόσια, σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, για να καλυφθούν οι κτηριακές ανάγκες και να αντιστοιχούν 15 μαθητές / τμήμα.
  • Μέτρα για τους μετανάστες και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
  • Μέτρα για την προστασία της μητρότητας και των νέων γονιών.

 

Τα δικά μας οράματα για ένα άλλο σχολείο δικαιώνονται στο πλαίσιο μιας άλλης ανάπτυξης και όχι στα ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ, παλιότερα και νέα.

αυτό Γι ', άλλωστε

  • δεντα μοιραζόμαστε με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχάνων, τους Τραπεζίτες και τα μονοπώλια,
  • δεντα μοιραζόμαστε με τους «μόνιμους» κοινωνικούς εταίρους (ΚΕΔΚΕ, ΟΚΕ κ.λπ.)
  • δεντα μοιραζόμαστε με τις συμβιβασμένες ηγεσίες της ΓΣΕΕ, της ΓΣΕΒΕ της ΑΔΕΔΥ, της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ
  • δεντα μοιραζόμαστε με τα πολιτικά κόμματα του ευρωμονόδρομου.

τα μοιραζόμαστε και τα διεκδικούμε με τη μεγάλη στρατιά των ανέργων, των εργαζόμενων, των αυτοαπασχολούμενων, των μικροεπαγγελματιών, τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά μας. Όλους αυτούς που χρόνια τώρα, είτε με κρίση είτε με ανάπτυξη, δεν βλέπουμε τους κόπους μας να ανθίζουν! Όλους αυτούς που, μήνες τώρα, κατεβαίνουμε κατά χιλιάδες στο δρόμο, αψηφώντας απειλές και ψευτο-διλλήματα, βάζοντας το ερώτημα «ποιος θα καρπώνεται τον πλούτο που παράγουμε, εμείς ή το κεφάλαιο?»! (Μη χάνοντας τα «ταξικά γυαλιά μας», λεγε όπως θα 'και ο Μπρεχτ)

 

Θα συνεχίσουμε να σφυρηλατούμε αυτή τη συμμαχία - την ταξική ενότητα

μέσα στα σχολεία, τους χώρους δουλειά και τις λαϊκές γειτονιές!

 

ΟΧΙ ΣΤΟ «ΝΕΟ» ΣΧΟΛΕΙΟ

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα