ΛΑΡΙΣΑ : Θέλουν να διασπάσουν τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης
Κοινή συνέντευξη Τύπου για το θέμα των συγχωνεύσεων έδωσαν χτες το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, η Ενωση Γονέων, το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων και η Ενωση Γυναικών
Κάλεσμα αγώνα για να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης για συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων, απηύθυναν σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Λάρισας, της Ενωσης Γονέων, του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων και της Ενωσης Γυναικών - μέλος ΟΓΕ. Οπως υπογράμμισαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου, το «πογκρόμ» κατάργησης σχολείων γίνεται με πρόσχημα την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καταγγέλλοντας ότι αποτελεί πρόκληση το επιχείρημα της κυβέρνησης πως καταργεί διθέσια και τριθέσια σχολεία δήθεν για παιδαγωγικούς λόγους.
Επιδιώκουν - επισημάνθηκε - να στοιβάξουν τα παιδιά σε πολυδύναμα σχολεία, που θα παράγουν μαζικά ευέλικτους, καταρτίσιμους εργαζόμενους, σχολεία που θα μπορούν να προσελκύουν χορηγούς. Η κατεύθυνση αυτή, από κοινού με τα 25άρια - 30άρια τμήματα, το δραματικό περιορισμό των διορισμών, τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, θα έχει δραματικές συνέπειες στην ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση των παιδιών του λαού. Τονίστηκε πως το σχολείο της «αγοράς», που κατασκευάζει η κυβέρνηση, δε θα είναι ενιαίο, άλλο πρόγραμμα σπουδών θα έχει το ένα σχολείο και άλλο το διπλανό. Τα βασικά μαθήματα θα διδάσκονται με κριτήριο τις «τοπικές» ιδιαιτερότητες και τη «χρηστική» τους αξία στην «αγορά», ενώ μαθήματα και δραστηριότητες που θα συνδέονται με την επιχειρηματικότητα θα ενισχυθούν ιδιαίτερα. Ταυτόχρονα, ανοίγει περαιτέρω ο δρόμος για απολύσεις εκπαιδευτικών, με πρόσχημα πάντα πως όταν δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, μονιμότητα δεν υφίσταται.
Και σημειώθηκε ότι στόχος διακηρυγμένος, μέσω «Καλλικράτη» και μνημονίου για την Παιδεία, είναι η μεταφορά σε επίπεδο Περιφέρειας του βασικού σχεδιασμού και της ευθύνης της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η κυβέρνηση - υπογραμμίστηκε - επιχειρεί σε περιφερειακό επίπεδο να σπάσει τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, να κάνει πράξη τη διαφοροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων, να υψώσει νέα εμπόδια στη φοίτηση των παιδιών από το Δημοτικό Σχολείο, να κάνει τους γονείς συμμέτοχους της εμπορευματοποίησης και προσαρμογής του σχολείου στην αγορά.
Υπενθυμίζουμε ότι στο Νομό Λάρισας, όπως και γενικότερα στη Θεσσαλία πολλές δεκάδες είναι τα σχολεία που απειλούνται με συγχώνευση ή κλείσιμο, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο για τα Δημοτικά Σχολεία της Λάρισας, στη σχετική εισήγηση των προϊσταμένων γραφείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης περιλαμβάνονται 34 προτάσεις για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.