Α.Σ.Ε. στην Ε' ΕΛΜΕ Αθήνας: Για το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Αθήνας

29/10/2018 - 07:55

 Λύσεις ΤΩΡΑ στα οξυμένα προβλήματα
του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνάσιου και Λύκειου Αθήνας

Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Αθήνας, ιδρύθηκε το καλοκαίρι του ’17, και, με την εξαίρεση του Ειδικού σχολείου Ηλιούπολης, αποτελεί τη μοναδική σχετική δομή στην Α΄ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Αθήνας. Οι μαθητές, που από το νόμο κατανέμονται σε τμήματα των 9 το πολύ μαθητών, είναι συνολικά 74. Στην Α΄ τάξη λειτουργούν ήδη τρία τμήματα με το μέγιστο αριθμό μαθητών, ενώ νέες εγγραφές που είναι σε αναμονή επιβάλλουν τη δημιουργία νέων τμημάτων. Τα παιδιά που φοιτούν έχουν μεγάλη ανομοιογένεια(πχ. αυτισμός, νοητική υστέρηση, παραβατικότητα), ενώ στην ίδια τάξη βρίσκονται 13χρονα με 15χρονα.Οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν σύνθετα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, που αντανακλούν στους μαθητές και απαιτούν πρόσθετη ειδική υποστήριξη. Παράλληλα, όπως έχει καταγγέλλει η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής, φέτος, πάνω από 150 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ ΔΔΕ Αθήνας που έχουν αιτηθεί εγγραφής σε ειδικά σχολεία έχουν αποκλειστεί από την εκπαιδευτική διαδικασία, λόγω αδυναμίας των υπαρχουσών δομών όσο και των ελλείψεων σε προσωπικό.

Το σχολείο παρουσιάζει μία δυναμική αναγκών όσον αφορά μαθητικό και, κατά συνέπεια, το εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό. Στελεχώνεται από μόνιμους εκπαιδευτικούς (με οργανική στο σχολείο και αποσπασμένους) και αναπληρωτές. Παρόλα αυτά δεν έχουν καλυφθεί μέχρι τώρα οι τρέχουσες ανάγκες. Από εκπαιδευτικούς λείπουν ακόμη ένας φυσικός, ένας βιολόγος, ένας μαθηματικός ενώ δεν καλύπτεται και μέρος των φιλολογικών ωρών, με αποτέλεσμα όλα τα παιδιά φεύγουν στο 5ωρο. Επιπλέον, η κατανομή του προσωπικού δεν επιτρέπει την εξειδικευμένη στήριξη ή την αναγκαία παρουσία δεύτερου καθηγητή στην τάξη, ενώ σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού (πχ. σε περίπτωση κανονικής άδειας) γίνεται αναγκαστικό «μοίρασμα» μαθητών στα υπόλοιπα τμήματα, με ό,τι αρνητικό αυτό συνεπάγεται. Επιπλέον, όσον αφορά το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ΕΕΠ) στελεχώνεται στο σύνολό του από αναπληρωτές (κοινωνική λειτουργός, ψυχολόγο, νοσηλεύτρια), που ήρθαν πολύ καθυστερημένα στο σχολείο, ενώ δεν υπάρχει ακόμη λογοθεραπευτής. Το ΕΕΠ δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες αυτού του αριθμού των μαθητών, ενώ δεν έχει θεσπιστεί καμία οργανική θέση γι’ αυτούς παρότι είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Επιπλέον προσωπικό χρειάζεται και στο ειδικό βοηθητικό προσωπικό (ΕΒΠ), καθότι οι ανάγκες και εκεί είναι αυξημένες.

Η καλύτερη ανταπόκριση του σχολείου στις διαπιστωμένες ανάγκες και εφόσον υπάρξει μέριμνα για νέες εγγραφές, θα απαιτήσει επιπλέον προσωπικό, συμπεριλαμβανομένου διοικητικού προσωπικού, που σήμερα δεν υπάρχει.

Πρέπει να σημειωθεί πως το ηλεκτρονικό σύστημα myschool, με το οποίο υλοποιείται η νομοθεσία και για αυτού του τύπου τα σχολεία, δεν δίνει τη δυνατότητα αποτύπωσης των πραγματικών – εξειδικευμένων αναγκών σε προσαρμοσμένη διδασκαλία και σε ανάλογες προσαρμογές που απαιτούνται στην κατανομή των τμημάτων και του προσωπικού. Ουσιαστικά, στα σχολεία αυτά απαιτείται πολλαπλάσιο προσωπικό από ότι στα «κλασικά».

Όσον αφορά τις υποδομές υπάρχουν προβλήματα, εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν έγιναν με σχέδιο που να καλύπτει ανάγκες ειδικού αλλά «κανονικού» σχολείου. Έτσι, για παράδειγμα, δεν υπάρχει κλειστό γυμναστήριο, ενώ το γυμναστήριο που υπάρχει εξωτερικά (με μόλις μία μπασκέτα) και η αυλή είναι πολύ μικρά και δεν διαθέτουν χώρο για άλλα αθλήματα, υπόστεγο, παγκάκια κλπ. Λόγω του ότι το σχολείο έγινε με ΣΔΙΤ υπάρχει εταιρία που το διαχειρίζεται, χωρίς την άδεια της οποίας δεν μπορεί να μετακινηθεί ούτε ένα έπιπλο!!! Έτσι, προβλήματα που αντιμετωπίζονται με τις συνήθεις διαδικασίες στα υπόλοιπα σχολεία, οξύνονται και χρονίζουν. Τέτοια ζητήματα είναι οι αναγκαίες παρεμβάσεις για την καλύτερη διαμόρφωση του χώρου ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των μαθητών, η ασφάλεια των χώρων από είσοδο τρίτων, η ρύθμιση της ανακύκλωσης του αέρα, η ρευματοδότηση και η λειτουργία των air-conditions κλπ., που όλα γίνονται μέσω της εταιρίας ή με συνεννόηση με αυτή ή δεν γίνονται καθόλου.

Υπάρχουν αναξιοποίητοι, ακόμη, χώροι, που θα μπορούσαν άμεσα να υποστηρίξουν μια διεύρυνση του σχολείου, ως Ειδικού Γυμνασίου (με άμεση δρομολόγηση για λειτουργία την επόμενη σχολική χρονιά Ειδικού Λυκείου και με άμεσο σχεδιασμό όλων των άλλων ανάλογων σχολείων στην Α΄ ΔΔΕ Αθήνας που θα καλύψουν πλήρως τις ανάγκες των μαθητών για Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια και ΕΕΕΕΚ, σε άλλους χώρους που να επαρκούν και να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές ειδικών σχολείων).

Ενώ το σχολείο είναι επαγγελματικό, δεν υπάρχουν τα αναγκαία εργαστήρια. Συγκεκριμένα, υπάρχει μόνο ένα εργαστήριο Πληροφορικής με πλατφόρμα Raspberry, το οποίο καλύπτει μερικά τη διδασκαλία, ενώ απαιτείται δεύτερο εργαστήριο Πληροφορικής με λειτουργικά συστήματα και προγράμματα συμβατά με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που πρέπει να αποκτούν οι μαθητές. Κανένα άλλο εργαστήριο δεν υφίσταται ούτε στα «κλασικά» μαθήματα (πχ. εργαστήριο φυσικής ή τεχνολογίας) ούτε στις ειδικότητες που θα λειτουργήσουν στο Λύκειο (γεωπονίας, αισθητικής – κομμωτικής επιπλέον της πληροφορικής). Ειδικά για τη γεωπονία είναι άμεση η ανάγκη (και ανεξάρτητα από το αν θα λειτουργήσει Λύκειο ή όχι) να εξευρεθεί και να παραχωρηθεί μέρος δημόσιους ή δημοτικού χώρου από όσους υπάρχουν τριγύρω για τη δημιουργική απασχόληση των μαθητών.

Η κάθε τάξη έχει 4 θρανία και στον κάθε μαθητή αναλογεί μισή καρέκλα. Για τις ανάγκες των τάξεων έχουν αξιοποιηθεί οι καρέκλες του αμφιθεάτρου, ενώ το γραφείο των καθηγητών διαθέτει τρεις έδρες και 4 καρέκλες, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να κάθονται όρθιοι. Η υπόσχεση των ΚΤΥΠ είναι πως θα έρθουν υλικά την επόμενη σχολική χρονιά!!!

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιείται με βιβλία «κανονικού» γυμνασίου, ακατάλληλα για αυτά τα παιδιά, χωρίς εποπτικά μέσα και χωρίς υπολογιστές.

Η διευθέτηση των σχολικών δρομολογίων δεν γίνεται από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Επίσης, δεν υπάρχει κυλικείο.

Διεκδικούμε:

  • Να προχωρήσει η προκήρυξη όλων των οργανικών θέσεων που αφορούν το σχολείο σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ, ΕΒΠ, διοικητικό προσωπικό και η κάλυψή τους με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.

  • Να στελεχωθεί άμεσα το σχολείο και να καλυφθεί το σύνολο των αναγκών σε προσωπικό.

  • Να λειτουργήσει πλήρως με νέα τμήματα το σχολείο ως ειδικό γυμνάσιο, να αξιοποιηθούν όλοι οι χώροι και να μπορέσουν να εγγραφούν κάποιοι μαθητές από αυτούς που σήμερα είναι αποκλεισμένοι.

  • Να μην μείνει κανένα παιδί που χρήζει ειδικής αγωγής εκτός σχολείου.

  • Να υπάρξει εξατομικευμένη μάθηση, προσαρμογή του προγράμματος με βάση τις ανάγκες των μαθητών και να αποτυπώνεται στο myschool, όσον αφορά τη δήλωση των τμημάτων και τις θέσεις σε προσωπικό.

  • Να δοθούν δωρεάν κατάλληλα εκπαιδευτικά εγχειρίδια και υλικό.

  • Να αντιμετωπίζονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς τα προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών.

  • Να προχωρήσουν άμεσα παρεμβάσεις στους χώρους, στις υποδομές και τον εξοπλισμό του σχολείου, ώστε να υπάρξουν οι αναγκαίες σύγχρονες και εκπαιδευτικά λειτουργικές σχολικές, αθλητικές, υλικοτεχνικές, εργαστηριακές και λοιπές υποδομές που έχουν ανάγκη οι μαθητές.

  • Να γίνει μεταφορά του σχολείου σε χώρους κατάλληλους να στεγάσουν Ειδικό Γυμνάσιο.

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα