ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ : «Ειδυλλιακή» εικόνα για τη «δυσκολότερη σχολική χρονιά»!

10/09/2010 - 10:53
 

Η υπουργός προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, παραδεχόμενη όμως ότι και κενά θα υπάρχουν και ότι όλα τα βιβλία δεν είναι ακόμα στα σχολεία

Μια «ειδυλλιακή» εικόνα, που έρχεται σε αντίθεση με όσα αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, παρουσίασε, χτες, το υπουργείο Παιδείας, σε συνέντευξη Τύπου για την έναρξη της σχολικής χρονικής. Λες και δεν καλλιέργησε, η ίδια και η κυβέρνηση, ένα κλίμα για τη «δυσκολότερη χρονιά στην Παιδεία», τώρα μιλάει για τις «Κασσάνδρες» που «διαψεύστηκαν». Λες και δε γνωρίζει η κυβέρνηση τι συμβαίνει στα σχολεία, κάνει λόγο για «μικροπολιτικές σκοπιμότητες στα κενά», από κόμματα και συνδικαλιστές και άλλα τέτοια.

Η υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα με 30 μαθητές», έκανε λόγο για «διάλογο κωφών επί πολλούς μήνες» για το θέμα, ενώ για τα κενά εμφανίστηκε σίγουρη ότι θα καλυφθούν. Το κουδούνι θα χτυπήσει τη Δευτέρα και όλα αυτά μένει να αποδειχθούν. Προς το παρόν υποστηρίζεται ότι ο «ορθολογισμός» και ο «συντονισμός» έλυσαν το πρόβλημα. Να σημειώσουμε, πάντως, πως τα κενά θα καλυφθούν (αν καλυφθούν) με αύξηση των ελαστικών σχέσεων στην εκπαίδευση (υπάρχουν πιστώσεις για 15.500 αναπληρωτές και 10.800 ωρομίσθιους).

Η Α. Διαμαντοπούλου υποστήριξε ότι θα καλυφθούν τα κενά που προέκυψαν από:

  • Τις 7.100 περισσότερες συνταξιοδοτήσεις (σ.σ. λόγω της επίθεσης της κυβέρνησης),
  • τις μειωμένες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών (μισές σε σχέση με πέρσι)
  • τους 1.800 περισσότερους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που χρειάζονται για τα 800 ολοήμερα με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα (τα 800 καλύπτουν το 1/3 του συνόλου των μαθητών του δημοτικού)
  • και την «εκτίμηση» ότι, χωρίς όλα τα προηγούμενα, πέρσι υπήρχαν στην έναρξη της χρονιάς 8.000 κενά.

Σύμφωνα με το υπουργείο, την περασμένη βδομάδα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υπήρχαν 2.843 κενά: Τα 1.380 ανήκαν στις βασικές ειδικότητες, όπου προσλήφθηκαν 1.064 εκπαιδευτικοί.

Η υπουργός έκανε λόγο για 4.277 «πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό», χωρίς να μπει στον κόπο να εξηγήσει τι σημαίνει «πλεονάζον».

Στα Δημοτικά Σχολεία υπήρχαν 3.047 κενά και έγιναν 2.554 προσλήψεις αναπληρωτών και στα Νηπιαγωγεία υπήρχαν 1.677 κενά και έγιναν 1.304 προσλήψεις.

Στα 800 ολοήμερα σχολεία διατέθηκαν με μετακίνηση από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 815 εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, Πληροφορικής και Αγγλικών, καθώς και 1.000 άτομα για την «Αισθητική Αγωγή».

Οσο για το «μπάχαλο» που αναμένεται με το άνοιγμα των σχολείων, είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι η υπουργός παραδέχτηκε ότι το 13% των βιβλίων δεν έχουν φτάσει καν στα σχολεία και προσπάθησε να υποβαθμίσει το γεγονός λέγοντας ότι πρόκειται για βοηθήματα που δεν είναι, λέει, αναγκαία στην αρχή του χρόνου(!) και ότι... φταίει η απεργία των φορτηγατζήδων που έχει λήξει εδώ και πάνω από ένα μήνα!!

Πάντως, για τον προγραμματισμό και τον «εξορθολογισμό», που τόσο διαφημίζει το υπουργείο, χαρακτηριστικό είναι ότι ειπώθηκε πως τα κενά, που μένουν, τα άφησαν ...επίτηδες, για τα «απρόβλεπτα» που μπορεί να προκύψουν τις επόμενες μέρες. Απ' όσο γνωρίζουμε τα «απρόβλεπτα», όσον αφορά τα κενά, μπορούσαν να είχαν ληφθεί ήδη υπόψη, αφού οι καθηγητές είναι απ' την προηγούμενη βδομάδα στα σχολεία. Οσον αφορά τις λειτουργικές δαπάνες, η απάντηση περί εκταμίευσης ποσών μέσα στο Σεπτέμβρη δε λέει κάτι «πρακτικό» για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία.

Τέλος, η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη θα λειτουργήσει μόνο σε απομακρυσμένα σχολεία και θα ανακοινωθεί νέο πρόγραμμα στήριξης.

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα