Συνεχίζουμε αποφασιστικά! Ενάντια στον αντιδραστικό κρατικό έλεγχο, τη λεγόμενη αξιολόγηση!

04/02/2014 - 19:45

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες συναδέλφους, που το προηγούμενο διάστημα έδωσαν και συνεχίζουν να δίνουν, μέσα στους Συλλόγους Διδασκόντων, τη μάχη ενάντια στην "αξιολόγηση" της σχολικής μονάδας, ενάντια στη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις σχετικές "ομάδες εργασίας".

Αρκετά σχολεία μέχρι τώρα έχουν υιοθετήσει το σχέδιο πρακτικού, που πρότειναν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ και έγινε αποδεκτό από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ. Η όλη προσπάθεια έχει επίσης σαν αποτέλεσμα να παγώσουν οι διαδικασίες σε εκατοντάδες άλλα σχολεία.

Σημειώνουμε ότι την πρόταση αυτή, κατέθεσε το ΠΑΜΕ και στο Δ.Σ. της ΔΟΕ. Η πλειοψηφία ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚ την απέρριψε, κάλεσε μεν τους εκπαιδευτικούς να μην πάρουν μέρος στις ομάδες εργασίας, ωστόσο αρνήθηκε την πρόταση για ταυτόχρονη σύγκλιση των Συλλόγων Διδασκόντων τις ίδιες ημέρες με συγκεκριμένο πρακτικό. Η στάση αυτή αντικειμενικά υπονομεύει την ανάγκη να εκφραστεί ενιαία η αντίθεση του κλάδου.

Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να υιοθετήσουν την πρόταση του ΠΑΜΕ, να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να υιοθετηθεί και από τους Συλλόγους Διδασκόντων.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Πολλά σχολεία προγραμματίζουν τις επόμενες ημέρες συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.

Συνεχίζουμε αποφασιστικά και αισιόδοξα, επιδιώκουμε όσο το δυνατόν περισσότερες αποφάσεις από τους Συλλόγους Διδασκόντων.

Μπορούμε να ξεπεράσουμε τις απειλές Περιφερειακών Διευθυντών, Διευθυντών Εκπαίδευσης, Σχολικών Συμβούλων αλλά και δεκάδων Διευθυντών σχολείων, που με κάθε τρόπο φοβερίζουν και ταυτόχρονα διαδίδουν ψέματα ότι δήθεν η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών στις ομάδες εργασίας είναι υποχρεωτική, κάτι που δεν αναφέρεται ούτε στην εγκύκλιο 190089/Γ1/10-12-2013.

Θέλουν δάσκαλο σκυφτό και αμόρφωτο λαό!

Θέλουν εκπαιδευτικούς που, είτε με το καρότο είτε με το μαστίγιο, θα συναινέσουν στα βάρβαρα σχέδια κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ένωσης. Που θα προσαρμόσουν το περιεχόμενο της μάθησης στις ανάγκες των επιχειρήσεων και όχι στην ανάγκη της μόρφωσης και της ολόπλευρης διαπαιδαγώγησης του νέου ανθρώπου. Γι’ αυτό φοβερίζουν!

Το συνδικαλιστικό κίνημα και οι εργαζόμενοι έχουν υποχρέωση να παλεύουν ενάντια σε άδικους αντιλαϊκούς νόμους. Μήπως όταν κάνουμε μια απεργία δεν εναντιωνόμαστε σε νόμο; Ή μήπως θα ρωτάμε την κυβέρνηση, την Ε.Ε. και τους βιομηχάνους πότε και πώς θα διαμαρτυρηθούμε; Αν είμαστε όλοι οι εκπαιδευτικοί μαζί, ενωμένοι και συσπειρωμένοι, αν είμαστε χιλιάδες σαν μια γροθιά, αν δράσουμε από κοινού με γονείς και μαθητές, τότε μπορούμε να ρίξουμε τους εκβιασμούς τους στο κενό. Αυτό πρέπει να κάνουν οι εργαζόμενοι, διαφορετικά τα μέτρα δεν θα έχουν τελειωμό, η ζωή μας θα γίνει κόλαση για εμάς και τα παιδιά μας.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Έχουμε υποχρέωση να ενημερώσουμε και για ακόμα ένα ζήτημα: Σε τούτη τη δύσκολη μάχη δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε μόνο τα στελέχη της εκπαίδευσης, που παίζουν ήδη το ρόλο του αξιολογητή. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε και την ανοιχτά εχθρική ή υπονομευτική στάση των ηγεσιών των άλλων συνδικαλιστικών δυνάμεων. Τον αγώνα αυτόν τον σήκωσαν και τον σηκώνουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί στις πλάτες τους. Πιο συγκεκριμένα:

ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ καταψήφισαν σε ΟΛΜΕ- ΔΟΕ την πρόταση του Π.ΑΜΕ. για την οργάνωση της πάλης. Η ΔΑΚΕ έφτασε σε σημείο να δηλώσει στην ΟΛΜΕ ότι “τώρα που έχουμε απολύσεις, είναι επικοινωνιακό λάθος να σηκώσουμε το θέμα της αυτοαξιολόγησης” και ότι “δεν θα δώσουν τη μάχη να υπογραφεί το σχέδιο πρακτικού”. Η ΠΑΣΚ στην ΟΛΜΕ έστειλε email στα σχολεία και φοβέριζε τους συναδέλφους για να μην υπογράψουν το σχέδιο πρακτικού, ενώ στελέχη δικά της αλλά και της ΔΑΚΕ (σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές σχολείων) σε πολλές περιπτώσεις πρωτοστατούν στους εκβιασμούς και τις φοβέρες απέναντι στους εκπαιδευτικούς.

Οι ηγεσίες των ΣΥΝΕΚ και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, μια σειρά πρώτα συνδικαλιστικά τους στελέχη στις ΕΛΜΕ, δεν “κουνάνε κυριολεκτικά ούτε το μικρό τους δάκτυλο” για να υλοποιηθεί η απόφαση που ψήφισαν στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ. Δεν έχουν κάνει τίποτα σε δεκάδες ΕΛΜΕ που έχουν από κοινού πλειοψηφία για να σπάσει το κλίμα φόβου και τρομοκρατίας που καλλιεργούν στελέχη της Διοίκησης. Σε αρκετές περιπτώσεις με την πρώτη δυσκολία “τα δίπλωσαν” και πήραν μέρος σε ομάδες εργασίας. Αναφέρουμε συγκεκριμένα:

  • Σε πολλές ΕΛΜΕ άλλαξαν το σχέδιο πρακτικού για να μην κοντράρει το νόμο. 'Έφτασαν στο σημείο σε πολλές ΕΛΜΕ να επικαλούνται το ν. 3848/2010 (της Διαμαντοπούλου) που καθιέρωσε την αυτοαξιολόγηση, για να στηρίξουν τάχα, με νομικά επιχειρήματα, ότι η εγκύκλιος είναι παράνομη! Στην ΕΛΜΕ Σερρών, με πρόταση των ΣΥΝΕΚ, στάλθηκε στα σχολεία το σχέδιο πρακτικού της ΟΛΜΕ έχοντας όμως αφαιρέσει το σημείο που λέει ότι "δε συγκροτούμε ομάδες εργασίας'! Αποπροσανατολίζουν, καλλιεργούν το φόβο και την υποταγή στη νομιμότητα!

  • Σε μια σειρά ΕΛΜΕ μετέτρεψαν εξαρχής το σχέδιο πρακτικού σε ψήφισμα και δεν το έβαλαν καν στους Συλλόγους Διδασκόντων. Στην Ε’ ΕΛΜΕ Αθήνας, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ και το μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ και της Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ), έλεγαν στο Δ.Σ. ότι “επειδή το πρακτικό που προτείνει η ΟΛΜΕ αντιτίθεται στο νόμο, να το πάμε σαν ψήφισμα”.

  • Στην Α’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας η Συσπείρωση Προοδευτικών Εκπαιδευτικών (ΣΥΡΙΖΑ) και η Αυτόνομη Κίνηση Εκπαιδευτικών (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ), αφού ανέβαλλαν δυο φορές τη λήψη απόφασης από το Δ.Σ., καταψήφισαν την πρόταση του ΠΑΜΕ, δηλαδή την απόφαση της ΟΛΜΕ. Τελικά αποφάσισαν να προτείνουν στους Συλλόγους Διδασκόντων να υιοθετηθεί το πρακτικό με την προϋπόθεση όμως, όπως είπαν στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, να το κρίνουν νόμιμο και να το επιτρέψουν οι Διευθυντές των σχολείων! Στην ΕΛΜΕ Εορδαίας η πλειοψηφία του Δ.Σ. (ΣΥΝΕΚ) αγνοούσε τάχα την απόφαση της ΟΛΜΕ. Έπρεπε να τους τη δώσει κυριολεκτικά στο χέρι η εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ, που παρακολουθούσε σαν παρατηρήτρια τη συνεδρίαση.

  • Στα Γιάννενα, σχολικός σύμβουλος ειδικής αγωγής και στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ , καλούσε τους δ/ντες των Δημοτικών Σχολείων σε “επιμόρφωση” για την αυτοαξιολόγηση. Σε Λάρισα, Καρδίτσα και Τρίκαλα (την πλειοψηφία την έχουν οι δυνάμεις των ΣΥΝΕΚ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, ΔΑΚΕ, πραγματοποιήθηκαν κανονικά όλα τα σεμινάρια “επιμόρφωσης” των διευθυντών σχολείων για την αξιολόγηση, χωρίς οι ΕΛΜΕ να κάνουν το παραμικρό. Τα ίδια και στην ΕΛΜΕ Γρεβενών, όπου ο προηγούμενος πρόεδρος της ΕΛΜΕ (ΣΥΝΕΚ) καθησύχαζε τον προϊστάμενο ότι η ΕΛΜΕ δεν πρόκειται να παρεμποδίσει το σεμινάριο. Όμοια και στην Κορινθία, όπου τα σεμινάρια έγιναν κανονικά χωρίς καμία κινητοποίηση από τις Α και Β ΕΛΜΕ του νομού όπου ΣΥΝΕΚ και ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ έχουν πλειοψηφία.

  • Στην Ε’ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης οι δυνάμεις των ΣΥΝΕΚ, έχοντας τα ίδια επιχειρήματα με την ΠΑΣΚ και τη ΔΑΚΕ έλεγαν πως η ΟΛΜΕ πρέπει να προβάλλει μια άλλη, καλή αξιολόγηση, μέσα στο πλαίσιο της νομιμότητας και των αποφάσεων του 8ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ. Με άλλα λόγια να υποδείξουμε στην κυβέρνηση πώς θα υλοποιήσει την αξιολόγηση!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Ασφαλώς η κριτική μας αφορά τις ηγεσίες των δυνάμεων αυτών. Διαχωρίζουμε στην κριτική μας τους εκατοντάδες συναδέλφους, που μπορεί να στήριξαν με τη ψήφο τους αυτές τις δυνάμεις, αλλά δίνουν με εντιμότητα τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Τους καλούμε όμως να βγάλουν συμπεράσματα για το ρόλο και το χαρακτήρα αυτών των δυνάμεων.

Η στάση τους δεν είναι τυχαία, ούτε αποτελεί σύμπτωση! Είναι οι ίδιες δυνάμεις που όντας στην ηγεσία της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ και πριν και τώρα, άφησαν απροετοίμαστο τον κλάδο μπροστά στην επίθεση που εξελίσσεται. Που κατά καιρούς έχουν στρώσει το δρόμο στην κυβέρνηση με συγκεκριμένες προτάσεις για το πώς θα υλοποιηθεί τάχα μια “καλή" αξιολόγηση. Δεν είναι τυχαίο που και οι τέσσερις αυτές δυνάμεις στη ΔΟΕ εναντιώνονται ενάντια μόνο στη συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης, σπέρνοντας αυταπάτες ότι σε μια κοινωνία ταξική, στη γενικότερη κυριαρχία της αντιλαiκής πολιτικής μπορεί να υπάρχουν φιλολαικά κριτήρια αξιολόγησης.

Είναι οι ίδιες οι δυνάμεις που αποδέχονται και προωθούν τη στρατηγική της Ε.Ε. στην εκπαίδευση (βλ. ευρωπαϊκά προγράμματα), οδηγία της οποίας αποτελεί και η προώθηση της αξιολόγησης.

Στην Ενότητα η Δύναμη - Στον Αγώνα η Ανατροπή!
Ψηλά το κεφάλι!
Όλοι στον Αγώνα για να τους εμποδίσουμε!

4 Φλεβάρη 2014

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα