Σύλλογος Π.Ε. "ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ": ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Γ.Σ. ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η Γενική Συνέλευση επικύρωσε ομόφωνα και για πολλοστή φορά τη θέση του Συλλόγου μας ενάντια στην αξιολόγηση και την απόφασή μας να μπλοκάρουμε τόσο την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων όσο και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση δεν θα κάνει καλύτερο ούτε το δημόσιο σχολείο ούτε τον εκπαιδευτικό. Είναι κατεύθυνση και εργαλείο της Ε.Ε., των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων να προωθήσουν την αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική πολιτική στο χώρο της εκπαίδευσης και του Δημοσίου.
Συγκεκριμένα η Γενική Συνέλευση αποφάσισε ομόφωνα:
"Μπλοκάρουμε με όρους συλλογικών αποφάσεων και όρους κινήματος την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης και την ακυρώνουμε στην πράξη με αποφάσεις Δ.Σ., Γενικών Συνελεύσεων και Επιτροπών Αγώνα, των Συλλόγων Διδασκόντων σε κάθε σχολείο. Συγκεκριμένα η Γ.Σ. αποφασίζει και καλεί και τους άλλους Συλλόγους κι ΕΛΜΕ να κάνουν το ίδιο:
Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (σεμινάρια, αυτοαξιολόγηση, κατάθεση φακέλου, ερωτηματολόγια…). Δε δεχόμαστε τους αξιολογητές στην τάξη, δε συνεργαζόμαστε μαζί τους.
Κανένα στέλεχος της εκπαίδευσης που αναλαμβάνει οποιονδήποτε ρόλο στην εφαρμογή της αξιολόγησης δεν έχει θέση στο συνδικαλιστικό κίνημα. Έξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία.
Στη βάση αυτή και σε αυτή τη φάση, θεωρούμε ότι δεν έχουν θέση, δηλαδή δεν μπορεί να είναι μέλη των Συλλόγων οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές Β/θμιας Εκπαίδευσης των νομών και οι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι είναι τα «πρώτα βιολιά» της αξιολόγησης και ήδη «έχουν πιάσει δουλειά".
Να σημειώσουμε ότι στο Σύλλογό μας οι τελευταίοι δεν είναι μέλη εδώ και πολλά χρόνια και πολύ σωστά. Δε μπορεί να είναι στο ίδιο σωματείο ο εκπαιδευτικός και ο εντολοδόχος της κυβέρνησης.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Με βάση το νόμο 3848/10, που προβλέπει την αυτοαξιολόγηση, τις μετέπειτα εγκυκλίους για την εφαρμογή του, καθώς και το Προεδρικό Διάταγμα 152/13 στις 5-11-2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, καλό σχολείο και καλός δάσκαλος θα είναι εκείνοι που θα υπηρετούν τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, δηλ. το νέο σχολείο και την αντιεκπαιδευτική πολιτική. Είναι φανερό ότι η αξιολόγηση δε θα κάνει καλύτερο τον εκπαιδευτικό και το δημόσιο σχολείο. Το ακριβώς αντίθετο θα πετύχει, αν την αφήσουμε να περάσει. Όσα σχολεία δε θα αξιολογούνται θετικά θα οδηγηθούν σύντομα στο κλείσιμο, η εμπειρία υπάρχει από τις χώρες της Ε.Ε., τις Σκανδιναβικές χώρες και τις ΗΠΑ.
Με εργαλείο την αξιολόγηση θα επιχειρήσουν:
-
Να επιταχύνουν την εφαρμογή του νέου σχολείου της αγοράς, της αμορφωσιάς, της Ε.Ε., των επιχειρήσεων και της κινητικότητας εκπαιδευτικών και μαθητών.
-
Να κατηγοριοποιήσουν σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές, πολλά από τα σχολεία αυτά θα κλείσουν, όπως έγινε σε πολλές χώρες της Ε.Ε. κι αλλού.
-
Να τσακίσουν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, τα οποία, αντί για γνώση, θα παίρνουν φτηνές δεξιότητες, ώστε πρόωρα να εγκαταλείπουν το σχολείο και να βγαίνουν στη μαθητεία, δηλαδή τζάμπα εργασία, και να γίνουν οι αυριανοί φτηνοί ευέλικτοι εργαζόμενοι, βορά στα χέρια των μονοπωλίων.
-
Να χτυπήσουν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, να βγάλουν σε κινητικότητα-διαθεσιμότητα πολλούς από μας και να βγάλουν τις αναγκαίες απολύσεις.
Η αξιολόγηση πρέπει να μπλοκαριστεί, να καταργηθεί στην πράξη!
Μπροστά σ' αυτή τη λαίλαπα κανείς δε δικαιούται να σιωπά, να απέχει, να αναθέτει, να επιλέγει πότε, πώς και αν θα συμμετέχει στους αγώνες, γιατί, κάθε φορά που δε συμμετέχει, ακυρώνει και τους αγώνες των υπολοίπων. Είναι ώρα ευθύνης ατομικής και συλλογικής.
Είναι ώρα ευθύνης για το Σύλλογο, το συνάδελφο, το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου, για το διευθυντή του σχολείου. Καθένας διαλέγει πλευρά. Ή με τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο που θα καλύψει τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες ή με την κυβέρνηση και την αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Καλούμε τους συναδέλφους να απευθύνονται στο Σύλλογό μας, στο Δ.Σ., για οποιαδήποτε πίεση που τυχόν δεχτούν για το θέμα αυτό από διευθυντές σχολείων, διευθυντές εκπαίδευσης ή περιφέρειας και σχολικούς συμβούλους.
ΚΑΜΙΑ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ, ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΜΑΘΗΤΩΝ!
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ!