ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ : Φτιάχνουν ολοταχώς το σχολείο - «επιχείρηση»

28/01/2011 - 10:21

Συζητήθηκε χτες Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για το θέμα

Να «κουκουλώσει» με το μανδύα των εκπαιδευτικών κριτηρίων τις συγχωνεύσεις σχολείων, που υπηρετούν την κυβερνητική πολιτική για το επιχειρηματικό σχολείο της αγοράς, επιχείρησε χτες η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, στο πλαίσιο συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Πρωτούλη για το θέμα των συγχωνεύσεων. Η υφυπουργός ισχυρίστηκε πως «οι συνενώσεις, αλλά και οι ιδρύσεις σχολείων που διέπονται από το ν. 1566 γίνονται κάθε χρόνο. Φέτος εφαρμόζονται για πρώτη φορά μετά τον "Καλλικράτη" στους νέους μεγάλους δήμους και γι' αυτό δώσαμε μια μεγαλύτερη έμφαση στη διαβούλευση για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν οι συνενώσεις. Οι συνενώσεις πρέπει να υπηρετούν κυρίαρχα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια».

Σχολιάζοντας την τοποθέτηση της υφυπουργού, ο Γιάννης Πρωτούλης τόνισε ότι «αυτά είναι το προπέτασμα καπνού για να κρύψετε την πιο σοβαρή αντιδραστική αλλαγή που συντελείται στο χώρο της Παιδείας, στο χώρο της Εκπαίδευσης, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας. Εμείς δεν σας κατηγορούμε μόνο για τις αλλαγές που γίνονται εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών, δηλαδή πρακτικά επειδή έχετε μειώσει τα κονδύλια κατά 21% για την Παιδεία. Είναι υπαρκτό και αυτό. Και αυτό είναι λόγος. Ομως εμείς δε στεκόμαστε μόνο σ' αυτό και αναδεικνύουμε τη γενικότερη στρατηγική που έχετε για την Εκπαίδευση, η οποία μπορεί να ονομαστεί "σχολείο της αγοράς". Πρακτικά, ένα σχολείο το οποίο έχει εκατό μαθητές δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν σχολείο-επιχείρηση. Γι' αυτό και φτιάχνετε πολύ μεγάλα συγκροτήματα, πολυδύναμα σχολεία, όπου μέσα σε αυτά τα σχολεία θα υπάρχουν μικρότερα, πολύ μεγάλος αριθμός μαθητών, μαθητές, δηλαδή, πελάτες». Συνέχισε λέγοντας πως «ο στρατηγικός σας σχεδιασμός είναι ο διευθυντής, ο πρόεδρος της Ενωσης Γονέων και ένας εκπρόσωπος του δήμου, λογικά και κάποιος χορηγός αργότερα, με την πενιχρή χρηματοδότηση που θα παίρνουν, μετά να προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα, πώς; Αλλος να αναζητά χορηγούς, άλλος να αξιοποιεί τις υποδομές της μεγάλης αυτής σχολικής μονάδας και για εμπορική χρήση, για παράδειγμα να κάνει το προαύλιο πάρκινγκ το Σαββατοκύριακο και από εκεί να εισπράττει έσοδα...».

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα