Σχέδιο απόφασης - ψηφίσματος προς τα ΔΣ των ΕΛΜΕ, των Συλλόγων και των Συλλόγων Διδασκόντων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας : ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ «ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ» ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ Ζ.Ε.Π.

29/04/2010 - 15:12

Μόλις πριν από λίγες ημέρες η κυβέρνηση εξήγγειλε συγκεκριμένα μέτρα του πολυνομοσχέδιου για το «νέο σχολείο» και την παιδεία, ενώ με εντολή του Υπουργείου Παιδείας, σε εξέλιξη βρίσκονται αυτές τις ημέρες συζητήσεις στους Συλλόγους Διδασκόντων για την εφαρμογή αυτών των μέτρων.

Βήματα προς την κατεύθυνση του νέου σχολείου των πολλών ταχυτήτων και της βαθιάς ταξικής διαίρεσης, είναι ανάμεσα στα άλλα, και τα πιλοτικά καινοτόμα σχολεία , Με τις ψηφιακές τάξεις, τους διαδραστικούς πίνακες, τα ηλεκτρονικά βιβλία, τους «καινοτόμους» εκπαιδευτικούς και άλλα τέτοια «φύκια για μεταξωτές κορδέλες».

Τα Πιλοτικά Καινοτόμα Σχολεία είναι πιλοτική, πειραματική εφαρμογή του «νέου σχολείου ΑΕ», της ημιμάθειας. Του σχολείου με τα 30αρια τμήματα, τους απλήρωτους ωρομίσθιους και τους απολυμένους εκπαιδευτικούς.

         Τα Πιλοτικά Καινοτόμα Σχολεία θα αποτελέσουν εστίες γενικής δοκιμής της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης αφού προβλέπεται σ 'αυτά η εμπλοκή φορέων όπως Γονείς, ΤΑ.

Ταυτόχρονα θα γίνουν αφετηριακοί χώροι για την εξάπλωση των διαβόητων Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας που υποτίθεται ότι θα αντιμετωπίσουν τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά προβλήματα υποβαθμισμένων περιοχών. Η αναγκαιότητα εξεύρεσης πόρων κι επίδοξων χορηγών αντικειμενικά θα οδηγήσει στην παραπέρα υποβάθμιση του όποιου ενιαίου κορμού μαθημάτων και συνολικά του όποιου μορφωτικού και παιδαγωγικού περιεχομένου που διαθέτει η αστική εκπαίδευση.

Στα Πιλοτικά Καινοτόμα Σχολεία βάρος θα δίνεται στην εκγύμναση δεξιοτήτων. Στο μεγαλύτερο μέρος αυτών των σχολείων θα φοιτούν κοινωνικά και μορφωτικά αδύναμοι μαθητές, θα ψευτοαπασχολούνται με φτηνά διαφοροποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα, με δραστηριότητες προσιτές στις κοινωνικές και ταξικές τους εμπειρίες.

Οι ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) συμβάλλουν κι αυτές στο ανοιχτό για την αγορά σχολείο, της ταξικής πολυτυπίας και κοινωνικής μειονεξίας. Και τα σχολεία των Ζωνών και τα πιλοτικά καινοτόμα (200 σε αριθμό) θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο σε λίστες μαζί με τους εκατό πιο «καινοτόμους» εκπαιδευτικούς. Επιδιώκουν έτσι να εμπεδώσουν τη διαφοροποίηση των προγραμμάτων σπουδών στο όνομα των τοπικών αναγκών. Έτσι, η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε βαθύτερη κοινωνική και ταξική διαφοροποίηση.

Η ίδια η διεθνής εμπειρία, όπου εφαρμόστηκαν πιλοτικά αυτά τα μέτρα, είχε αρνητικά αποτελέσματα. Τα προγράμματα αυτά όχι μόνο δε βοήθησαν στη σχολική επιτυχία και μορφωτική αναβάθμιση αλλά σε αυτά τα σχολεία των ΖΕΠ το ποσοστό του αναλφαβητισμού είναι απροσμέτρητο.

Στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με Ζώνες Εκπαιδευτικής Ανισότητας, Με τις νέες «φαβέλες» στην εκπαίδευση!

Καταδικάζουμε τις φανταχτερές εξαγγελίες της υποκρισίας που φιλοδοξούν να εξισώσουν δήθεν μορφωτικά το «Πέραμα» με τη «Φιλοθέη» ενώ στην ουσία μεγαλώνουν το χάσμα ανάμεσά τους.

 

Στο νέο σχολείο της κυβέρνησης δεν θα έρχεται πρώτα ο μαθητής, όπως διαφημίζεται,

αλλά πρώτα ο επενδυτής!

  • Επειδή σύγχρονη μορφωτική ανάγκη είναι τα παιδιά να μορφώνονται ενιαία, σε δημόσιο και δωρεάν σχολείο.
  • Επειδή αρνούμαστε, τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας να γίνουν πειραματόζωα των αναδιαρθρώσεων.
  • Επειδή αρνούμαστε, τα σχολεία να γίνουν χώροι επιχειρηματικότητας, κερδοφορίας και εκγύμνασης δεξιοτήτων.

Απειθαρχούμε!

Καταργούμε στην πράξη στην υλοποίηση των πιλοτικών σχολείων και των ΖΕΠ!

  • Να μη δεχτεί κανένα σχολείο, κανένας Σύλλογος Διδασκόντων, την πιλοτική εφαρμογή του «νέου σχολείου» και των ΖΕΠ. Να αποφασίσουν ανυπακοή κι απειθαρχία!
  • Να πάρουν τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων Π.Ε. αποφάσεις που στην πράξη θα εμποδίζουν την υλοποίηση των πιλοτικών σχολείων και των ΖΕΠ.
  • Να αναλάβουν την ευθύνη τους τα ΔΣ των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ. Να πάρουν καθαρή θέση και αποφάσεις για το μπλοκάρισμα της εφαρμογής των πιλοτικών σχολείων και των ΖΕΠ.

 

ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!

Αθήνα 16 Απρίλη 2010

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα