ΣΕΠΕ "Ρόζα Ιμβριώτη": Να καταργηθεί το νέο μνημόνιο για την παιδεία!

22/01/2018 - 23:03

ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ (ν. 4512/2018) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!

ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΤΑΚΤΗΘΗΚΕ ΜΕ ΑΙΜΑ, ΔΕ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΟΣΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΙ ΑΝ ΨΗΦΙΣΟΥΝ! ΚΑΝΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΣΕ ΧΕΡΙΑ ΤΡΑΠΕΖΙΤΗ! ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΖΩΗ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

Το Δ.Σ. του Συλλόγου χαιρετίζει τους  συνάδελφους και τις συναδέλφισσες που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις (παράσταση Περ/κή Δ/νση Εκπ/σης Αττικής, κινητοποίηση Ειρηνοδικείο Αθηνών ενάντια στους πλειστηριασμούς, 3ωρη στάση στην κινητοποίηση που οργάνωσαν Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, σωματεία,  ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Εκπαιδευτικών και συμμετείχε και ο Σύλλογός μας, συνεχή συλλαλητήρια, καταλήψεις σε υπουργεία κλπ), ενάντια στο κυβερνητικό πολυνομοσχέδιο της 3ης αξιολόγησης με το οποίο ουσιαστικά καταργείται το δικαίωμα της απεργίας, οδηγούνται χιλιάδες λαϊκές κατοικίες στους πλειστηριασμούς, ιδιωτικοποιείται μεγάλο μέρος δημόσιας περιουσίας, αυξάνεται  το ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών, προωθούνται συγχωνεύσεις και άλλα  που θα ακολουθήσουν.

Αυτές οι κινητοποιήσεις ήταν μια πρώτη απάντηση στην άθλια προσπάθεια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αλλά και των άλλων κομμάτων υπερασπιστών της ΕΕ να περάσει όλα τα προαπαιτούμενα της 3ης αξιολόγησης. Ήταν όμως και μια απάντηση στην οξυμένη εργοδοτική τρομοκρατία αλλά και στον κυβερνητικό και εργοδοτικό συνδικαλισμό της ΓΣΕΕ, ΑΔΔΕΔΥ, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, που πάλεψαν με λύσσα ενάντια στις προτάσεις για απεργία. Έκαναν ότι περνούσε από το χέρι τους, να υπονομεύσουν την 24ωρη απεργία που έγινε, να εμποδίσουν την οργάνωση των διεκδικήσεων στους χώρους δουλειάς, να καλλιεργήσουν την ηττοπάθεια.

Με το Πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της 3ης αξιολόγησης ψηφίστηκαν και ρυθμίσεις  για το ωράριο των εκπαιδευτικών,  δρομολογούνται νέες συγχωνεύσεις σχολείων...!

Στο άρθρο 245 του ν. 4512/2018 καθορίζονται οι αλλαγές στο ωράριο:

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, τροποποιεί την παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985, η οποία καθόριζε το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, προχωρώντας σε δυσμενείς ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα και σε προσπάθεια αύξησης του ωραρίου στην εκπαίδευση.

  • Ανοίγει τον δρόμο για αποχαρακτηρισμό της ώρας σίτισης ως διδακτική ώρα!
  • Νομοθετεί νέα «καθήκοντα» στα πλαίσιο του εργασιακού ωραρίου που σχετίζονται άμεσα με την υλοποίηση μιας σειράς αντιδραστικών αλλαγών στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου (π.χ. αξιολόγηση – αποτίμηση, υλοποίηση του σχεδιασμού για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου κ.ά.).
  • Προβλέπει την υλοποίηση εκτός διδακτικού ωραρίου «..εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών..» ανοίγει δηλαδή το δρόμο για πέρασμα εκτός διδακτικού ωραρίου μιας σειρά κρίσιμων παιδαγωγικών διαδικασιών όπως για παράδειγμα η ενισχυτική διδασκαλία .
  • Παγιώνεται μια πραγματικότητα που λέει ότι στο σχολείο δεν χρειάζεται βοηθητικό προσωπικό (π.χ. τραπεζοκόμοι, γραμματεία κ.τ.λ.) και ο εκπαιδευτικός – πολυεργαλείο θα τα κάνει όλα.
  • Ανοίγει ο δρόμος για την ενοποίηση του διδακτικού με το εκπαιδευτικό ωράριο, ενώ προστίθενται καθήκοντα που κάθε άλλο παρά διοικητικά είναι. 

Όλα αυτά επιβεβαιώνουν ότι οι ανατροπές στο ωράριο και εργασιακά δικαιώματα δεν αφορούν απλά και μόνο το πόσες ώρες θα  μένει ο εκπαιδευτικός στο σχολείο, αλλά συνολικότερα αλλαγές που αφορούν τη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου. Άλλωστε και σήμερα ισχύει το 30ωρο εργασιακό ωράριο, όταν υπάρχει συγκεκριμένο έργο που αναθέτει ο σύλλογος διδασκόντων στον κάθε συνάδελφο. Αν πράγματι δεν αλλάζει τίποτα όσο αφορά το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, τότε για ποιο λόγο  να γίνουν αυτές οι αλλαγές με μνημονιακό νόμο; Με τον τρόπο αυτό θα μεγαλώσουν οι πιέσεις της διοίκησης οδηγώντας μας σε εντατικοποίηση, σε βάρος του ήδη επιβαρυμένου παιδαγωγικού έργου. Ταυτόχρονα μόνο ως ανέκδοτο ακούγεται ότι στο σημερινό σχολείο που μαστίζεται από την υποχρηματοδότηση και την έλλειψη υποδομών μπορεί να προετοιμαστεί το μάθημα της επόμενης ημέρας, να διορθωθούν διαγωνίσματα (λες και σε όλα τα σχολεία υπάρχουν γραφεία!). Η σύνδεση της παραμονής των εκπαιδευτικών με την προετοιμασία του εποπτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων δημιουργεί το ερώτημα: ποιανού εποπτικού υλικού και ποιών εργαστηρίων, όταν τα περισσότερα εργαστήρια είναι σε άθλια κατάσταση ή δεν υπάρχουν, τα δε χρήματα των σχολικών επιτροπών όχι για εποπτικό υλικό αλλά ούτε για χαρτί φωτοτυπικού δεν φτάνουν;

Δυστυχώς, η πραγματικότητα από την υλοποίηση αυτών των πολιτικών, θα είναι η γενίκευση της ανασφάλειας και των υπεραριθμιών για τους  μόνιμους συναδέλφους και οι απολύσεις αναπληρωτών!

Στο άρθρο 246 του ν. 4512/2018 καθορίζονται τα κριτήρια συγχωνεύσεων σχολείων:

Το πλαίσιο για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων καθορίζει κριτήρια τα οποία θα οδηγήσουν σε νέο γύρο μαζικών συγχωνεύσεων σχολείων, σε κλείσιμο σχολείων, όχι μόνο στην επαρχία και σε απομακρυσμένες περιοχές άλλα και στα αστικά κέντρα.

Με δεδομένη την προσπάθεια της κυβέρνησης να γενικεύσει τα 25αρια (Α/θμια) και τα 28αρια (Β/θμια) τμήματα π.χ. δημιουργία υποχρεωτικού μηχανισμού μετακίνησης μαθητών (β.λ. ΠΔ 79), οι προβλέψεις των παραγράφων α, β, γ στο πολυνομοσχέδιο για «οργανικότητα του σχολείου», ο «υφιστάμενος αριθμός μαθητών», ο «αριθμός μαθητών που θα προκύψει», ως κριτήρια συγχωνεύσεων θα οδηγήσει στο κλείσιμο σχολείων που παρότι καλύπτουν μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες δεν χωράνε στο «μνημονιακό κοστούμι» που ράβει η  κυβέρνηση και το κουαρτέτο. Άμεσα θα συγχωνευτούν σχολεία που στεγάζονται στον ίδιο χώρο. Τέλος η προσπάθεια που γίνεται να συνδεθούν οι συγχωνεύσεις με την εφαρμογή των προβλέψεων του ν. 1566/1985 για την οργανικότητα των σχολείων θα οδηγήσει στη συρρίκνωση των ολιγοθέσιων Δημοτικών και Νηπιαγωγείων αλλά και το κλείσιμο Λυκειακών τμημάτων Γυμνασίων, τομέων και κατευθύνσεων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ.

Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα προετοιμάζεται να καταθέσει το σχέδιο της για το «νέο Λύκειο» και τον τρόπο πρόσβασης, αλλά και την πρόταση της για τις «νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου» με βάση τους διακηρυγμένους σχεδιασμούς της Ε.Ε. και του Ο.Ο.ΣΑ.

Ετοιμάζουν ένα ακόμα πιο σκληρό, ταξικό και ανταγωνιστικό σχολείο. Στόχος τους να περικόψουν τα όποια στοιχεία γενικής παιδείας έχουν απομείνει, να μετατρέψουν το Λύκειο σε ένα απέραντο εξεταστικό κάτεργο, να εξειδικεύσουν τους μαθητές σε συγκεκριμένα αντικείμενα με στόχο καθαρά την επιλογή σχολής. Προσαρμόζουν το σχολείο στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Ταυτόχρονα προωθούνται σοβαρές περικοπές σε εκπαιδευτικούς, μέσω της μείωσης των γνωστικών αντικειμένων, ανοίγοντας έτσι ένα πελώριο κύκλο μετακινήσεων και κινητικότητας.

Με την πρότασή τους για «τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου», προωθούνται μια σειρά αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, κυρίως στο κρίσιμο κομμάτι της παιδαγωγικής ευθύνης και καθοδήγησης. Διαμορφώνεται το έδαφος για νέες, βαθύτερες, αντιδραστικές ανατροπές στο περιεχόμενο του σχολείου, στους στόχους της εκπαίδευσης, οι οποίοι θα πρέπει να ταυτίζονται όλο και περισσότερο με τις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς, με τις λεγόμενες «δεξιότητες» σε βάρος της γενικής μόρφωσης και καλλιέργειας, της κριτικής σκέψης και της επιστημονικότητας. Ταυτόχρονα προωθούνται οι διαδικασίες αξιολόγησης στην εκπαίδευση.

Το επόμενο  διάστημα θα  εντείνουμε την πάλη μας ενάντια στο πολυνομοσχέδιο και όλα τα μνημόνια, τη φοροληστεία, τους πλειστηριασμούς, τα μέτρα εξόντωσης του λαού και ταυτόχρονα να κάνουμε καθαρή την απόφασή μας ότι ο αγώνας αυτός θα φτάσει μέχρι τέλους, μέχρι την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής και ότι τα Συνδικάτα θα συνεχίσουν να παίρνουν τις αποφάσεις τους για απεργία όπως τις έπαιρναν και μέχρι τώρα.

Οι δυσμενείς ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα και η προσπάθεια αύξησης του ωραρίου στην εκπαίδευση δεν θα περάσει. Με τους αγώνες μας, με τη συσπείρωση στα σωματεία μας υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Μπαίνουμε μπροστά για να αποτρέψουμε το νέο γύρο μαζικών συγχωνεύσεων τμημάτων και σχολείων όχι μόνο των απομακρυσμένων περιοχών αλλά και των αστικών κέντρων που προετοιμάζει η κυβέρνηση με το νέο ασφυκτικό πλαίσιο κριτηρίων που ψήφισε στο πολυνομοσχέδιο (συστεγαζόμενα, αναμοριοδότηση κ.λ.π).

Κάτω τα χέρια από το ωράριο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και δημιουργία σύγχρονων υποδομών.

Να καταργηθεί το μνημόνιο για την Παιδεία! Να καταργηθούν οι διατάξεις που χτυπούν την Απεργία!

Δυναμώνουμε τον αγώνα για να μη τσακίσουν κι άλλο τη ζωή μας και το μέλλον των παιδιών μας. Σημαίνουμε συναγερμό για να μην περάσει η πολιτική των περικοπών, των απολύσεων, των πλειστηριασμών, της υποβάθμισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Έχουμε τη δύναμη και τη θέληση να επιβάλουμε το δίκιο μας. Να παλέψουμε για την ικανοποίηση των δικαιωμάτων μας. Μόνο οι οργανωμένοι, μαζικοί αγώνες μπορούν να βάλουν εμπόδια, αυτό φοβούνται, μόνη δύναμη η οργάνωσή και η συμμετοχή μας, συσπειρωμένοι στον Σύλλογό μας!

Για το Δ.Σ.

          Ο Πρόεδρος                                                                                      Η Γ. Γραμματέας

    Κοπριτέλης Απόστολος                                                                            Γλαβίνα Σουζάνα

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα