ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ : Προωθεί νομιμοποίηση της εκπαίδευσης της αγοράς. Σχέδιο νομιμοποίησης της αγοράς κατάρτισης.
Σχέδιο νομιμοποίησης της αγοράς κατάρτισης
Προσχέδιο νόμου για τη Διά Βίου Μάθηση και την Επαγγελματική Κατάρτιση παρουσίασε , χτες , το υπουργείο Παιδείας . Νομιμοποιεί όλα τα μαγαζιά της εκπαίδευσης και μέσα απ ' την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου σχεδιάζεται μια εκπαιδευτική αγορά που θα μοιράζει πιστωτικές μονάδες , αντί για πτυχία
Ο « ευέλικτος » σπουδαστής που θα μαζεύει πιστωτικές μονάδες από κάθε είδους εκπαιδευτική δομή και δραστηριότητα ( δημόσια ή ιδιωτική ) , η διαμόρφωση μιας εκπαιδευτικής αγοράς που θα δίνει πτυχία και πιστοποιητικά , η νομιμοποίηση όλων των ιδιωτικών μαγαζιών εκπαίδευσης και ο εργαζόμενος που θα καταρτίζεται διαρκώς , σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρήσεων , το όλο βρίσκεται πίσω απ ' προσχέδιο για τη Διά βίου Μάθηση και την Επαγγελματική Κατάρτιση , που παρουσίασε , χτες το υπουργείο Παιδείας . Το προσχέδιο παρουσιάστηκε απ ' την υπουργό Παιδείας σε « κοινωνικούς φορείς » ( ΓΣΕΕ , ΑΔΕΔΥ , ΚΕΔΚΕ , ΕΝΑΕ , ΓΣEBEE , EΣEE , ΕΒΕΑ , ΣEB , EΣAMEA , εκπρόσωπο των πανεπιστημίων και εκπρόσωπο ΤΕΙ κ.ά. ) και θα δοθεί για τη « γνωστή » διαβούλευση , μετά από επεξεργασία , την επόμενη βδομάδα .
- «Οργανώνεται το Europass και το Ατομικό Μητρώο Διά βίου μάθησης για κάθε πολίτη , προκειμένου η συμμετοχή του στη Διά βίου μάθηση να αναγνωρίζεται και να προσμετράται ». Τι σημαίνει αυτό ; Μια δεύτερη πολυσέλιδη « ταυτότητα » που θα γράφει τα πάντα : Το πτυχίο μας , τα συνέδρια και τα σεμινάρια κατάρτισης που έχουμε παρακολουθήσει σε όλη μας τη ζωή . Η « ταυτότητα » αυτή θα πρέπει να ανανεώνεται συνεχώς με την επανακατάρτιση που θα επιλέγουν οι επιχειρήσεις .
- Το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης Δομών Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης ( ΕΚΕΠΙΣ ) γίνεται ο «εθνικός επιτελικός φορέας πιστοποίησης όλων των παρόχων εκπαίδευσης και κατάρτισης ( ΙΕΚ , ΚΕΚ , ΚΕΣ , « κολέγια » , γενικά το σύνολο της μετα - δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ) » και «εθνικός φορέας πιστοποίησης των επαγγελματικών περιγραμμάτων και τήρησης των εθνικών μητρώων πιστοποίησης γνώσεων , δεξιοτήτων , ικανοτήτων , συμπεριλαμβανομένου του εθνικού μητρώου εκπαιδευτών ενηλίκων ( όλων των μορφών εκπαίδευσης και κατάρτισης )» . Το ΕΚΕΠΙΣ , δηλαδή , θα νομιμοποιήσει κάθε είδους έμπορο της γνώσης , δίνοντας του υπόσταση στην εκπαιδευτική αγορά .
- «Συγκροτείται μέσα στο 2010 το Εθνικό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων με στόχο τη συνολική θεώρηση της μάθησης και έμφαση στα αποτελέσματα των μαθησιακών δραστηριοτήτων , τα οποία κατανέμονται σε τρεις γενικές κατηγορίες : γνώσεις , δεξιότητες , ικανότητες» . Πώς θα δημιουργηθεί το « προτεινόμενο ελληνικό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων » ; Με τη συμμετοχή των « κοινωνικών εταίρων » και «θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στις 25 Φεβρουαρίου του 2010. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του 2012 να έχει ολοκληρωθεί η αντιστοίχηση του Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων με το Ευρωπαϊκό » . Οπως εξηγείται νωρίτερα στο κείμενο « τα προσόντα που θα αποκτούν οι πολίτες μέσω της Διά Βίου Μάθησης , θα καταγράφονται σε εθνικούς περιγραφικούς δείκτες και θα κατατάσσονται σε επίπεδα λαμβάνοντας υπόψη τα 8 επίπεδα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου» .
- Θα « εκσυγχρονιστεί » το Εθνικό Σύστημα Σύνδεσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση ( ΕΣΣΕΕΚΑ ) , ώστε να ανταποκρίνεται στο ρόλο που το θέλει η αγορά, ενώ θα επανασυγκροτηθεί η Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης και θα αναβαθμίζεται ο ρόλος των κοινωνικών εταίρων ( βλέπε κυρίως επιχειρήσεις ) στην Εθνική Επιτροπή Διά Βίου Μάθησης .
- Εξετάζεται ο νέος ρόλος του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης « ώστε τελικά να αρθεί το ασυμβίβαστο της δραστηριότητας παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης παράλληλα με εκείνης της πιστοποίησης μαθησιακών αποτελεσμάτων και να σταματήσουν επικαλύψεις αρμοδιοτήτων » .
- Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον επαγγελματικό προσανατολισμό όπου σχεδιάζεται η αναβάθμιση του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού ( ΕΚΕΠ ) , προφανώς με στόχο την καθοδήγηση των σπουδαστών και των εργαζομένων στις νέες κατευθύνσεις .