Ο «μέντορας» του σχολείου της αγοράς
Ολα τα έχουν οι εκπαιδευτικοί και αυτό που τους έλειπε ήταν ένας «μέντορας»! Το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε στις αρχές της βδομάδας «διαβούλευση» για το ...θεσμό του «μέντορα νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού», ο οποίος εντάσσεται απολύτως στη λογική του «νέου» σχολείου και, τελικά, θα είναι, στην ουσία, ένας απ' τους αξιολογητές του νέου εκπαιδευτικού.
Υπενθυμίζουμε ότι ο νέος εκπαιδευτικός, σύμφωνα με τον τελευταίο σχετικό νόμο, μέχρι να φτάσει στην ...αγκαλιά του «μέντορά» του πρέπει να ακολουθήσει μια μεγάλη διαδρομή: Το πτυχίο είναι μόνο η αρχή. Μετά ακολουθεί το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας και οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Κάπου ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται το «μάζεμα» μορίων από τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση (ωρομισθία, αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου κ.ά.). Αν καταφέρει να αντέξει όλα τα παραπάνω, μπορεί να διοριστεί, για δύο χρόνια, ως δόκιμος εκπαιδευτικός. Εδώ κάπου «εμφανίζεται» και ο «μέντορας», ο οποίος θα τον αναλάβει, ώστε να έχει «ομαλή ένταξη/προσαρμογή του στην εκάστοτε σχολική πραγματικότητα», την «καθοδήγησή» του κ.ά. Μετά από τη διετή «δοκιμασία» ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιολογηθεί αρνητικά και να μην κριθεί άξιος δάσκαλος, με αποτέλεσμα να πάει σε κάποια άλλη υπηρεσία του υπουργείου!
Σύμφωνα με το κείμενο της «διαβούλευσης», ο «μέντορας» πρέπει να έχει δύο τυπικές προϋποθέσεις: Πενταετή διδακτική υπηρεσία και άσκηση διδακτικών καθηκόντων κατά τα δύο αμέσως προηγούμενα σχολικά έτη, από το χρόνο υποβολής της αίτησης. Η σχετική αίτηση θα γίνεται ανά περιφέρεια και οι μέντορες θα ορίζονται από τον οικείο περιφερειακό σχολικό σύμβουλο σε συνεργασία με το διευθυντή της κάθε σχολικής μονάδας, στην οποία έχει τοποθετηθεί ο νεοδιοριζόμενος.