ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΝ ΣΕ ΛΑΣΤΙΧΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΚΟΜΑ ΚΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ ΤΟΥ «ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»

16/01/2013 - 12:11

ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ

Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στην δημοσιότητα, ένα μήνα μετά την υπογραφή της, την απόφαση για τον επανακαθορισμό των περιοχών μετάθεσης. Οι περιοχές μετάθεσης πλέον ταυτίζονται με τους νομούς (με εξαίρεση την Αττική, την Θεσσαλονίκη και τα νησιά). Όλες οι περιοχές μετάθεσης βρίσκονται μέσα στα όρια ομάδας Καλλικρατικών Δήμων.

Η απόφαση αυτή έρχεται να προστεθεί στη ρύθμιση του Μεσοπρόθεσμου που δίνει τη δυνατότητα μετακίνησης των εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα, με μια απλή υπουργική απόφαση. Αλλά και στον νόμο 3848/2010, που θέσπισε για πρώτη φορά τη δυνατότητα διάθεσης υπεράριθμων εκπαιδευτικών αρχικά σε όλη την Περιφέρεια και στη συνέχεια σε όλη την Ελλάδα. 

Θέλουν τον εκπαιδευτικό, στα πλαίσια του νέου σχολείου, «σκυφτό» και «ευέλικτο», σε συνεχή εργασιακή περιπλάνηση.

Κυριολεκτικά διαλύουν οικογένειες! 

Κι από πάνω μας εμπαίζουν! Η δήλωση του Υφυπουργού Παιδείας πως η ρύθμιση έγινε για το συμφέρον των εκπαιδευτικών, μια και δίνει τη δυνατότητα για περισσότερες επιλογές τοποθέτησης, μόνο ως ειρωνεία μπορεί να εκληφθεί. Στην συνάντηση δε με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (14/1/2013) δήλωσε ότι «έχουν δώσει σαφείς οδηγίες οι μετακινήσεις να γίνονται στην πλησιέστερη περιοχή». Η πρόκληση δεν έχει όρια.

Η απόφαση αυτή έρχεται να προστεθεί στις συγχωνεύσεις των σχολείων και στις συμπτύξεις τμημάτων, στην επερχόμενη αύξηση του ωραρίου, στις καταργήσεις μαθημάτων με το «νέο σχολείο», στην αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, στο μηδενισμό των προσλήψεων.

Μεθοδεύουν με αυτό τον τρόπο «πλεονάσματα» εκπαιδευτικών, που θα «εξακοντίζονται» χιλιόμετρα μακριά απ’ τον τόπο κατοικίας τους. Να με ποιο τρόπο μεθοδεύουν να καλύψουν τα κενά σε εκπαιδευτικούς (σήμερα μόνο στα Γυμνάσια και στα Λύκεια ανέρχονται σε 1600 και υπάρχει πρόβλεψη να καλυφθούν μόλις…120), να καλύψουν τις χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις!

Και σαν να μην έφτανε αυτό, με τη νέα απόφαση, δημιουργούν τεράστιες ανισότητες μεταξύ των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερα αυτών, που είναι πλέον στη διάθεση του ίδιου ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ, αλλά από διαφορετικές (μέχρι πρότινος) περιοχές μετάθεσης του ίδιου νομού, αφού η μοριοδότηση τους ήταν άνιση, ενώ τώρα θα κρίνονται για τοποθέτηση από κοινού. Πολλοί εκπαιδευτικοί κυριολεκτικά θα τρέμουν να υποβάλλουν αίτηση μετάθεσης αφού θα κινδυνεύουν να βρεθούν σε χειρότερη θέση. Πολλοί εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν σε ένα βράδυ να βρεθούν χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι τους, από τον Πύργο στην Ανδρίτσαινα και από τη Λάρισα στην Ελασσόνα! Χωρίς οδοιπορικά εννοείται, μια και αυτά έχουν πρακτικά κοπεί!

Με την απόφαση αυτή ευθυγραμμίζονται οι περιοχές μετάθεσης με τους νέους Καλλικρατικούς Δήμους. Το γεγονός αυτό προσθέτει ένα ακόμα «παζλ» στην προώθηση του «νέου σχολείου», βασικό στοιχείο του οποίου αποτελεί η σύνδεσή του με την «τοπική κοινωνία», στα πλαίσια της αποκεντρωμένης λειτουργίας του. Στη Φιλανδία για παράδειγμα, που συχνά-πυκνά προβάλλεται από τα κόμματα του ευρωμονόδρομου σαν πρότυπο, το 50% των προσλήψεων πραγματοποιείται από τους Δήμους!

Το αμέσως επόμενο διάστημα, η κυβέρνηση θα προχωρήσει το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση, αλλά και το νομοσχέδιο για το «Νέο Λύκειο και το νέο «Τεχνολογικό Λύκειο» (δήλωση του Υφυπουργού Παιδείας στην συνάντηση με την ΟΛΜΕ, 14/1/2013). Ενός σχολείου που θα υπηρετεί την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων άμεσα και μακροπρόθεσμα. Ενός σχολείου που θα διαμορφώνει τον αυριανό φθηνό και ευέλικτο εργαζόμενο και θα υποτάσσεται στις κάθε φορά ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων.

 

Πρέπει να σημάνει συναγερμός! Ετοιμάζουν συντριπτικό χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, στο δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά.

Καταργούν την οργανική θέση και ανοίγουν το δρόμο για απολύσεις.

Απαιτούμε την άμεση απόσυρση της εγκυκλίου. Οργανική θέση για κάθε εκπαιδευτικό

 

Όλοι στον αγώνα και στις Γενικές Συνελεύσεις

Καμιά θυσία για την πλουτοκρατία!

Αθήνα, 15/1/2013

 

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα