«ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ» : Μια παρωδία «διαλόγου» για συναίνεση στις αναδιαρθρώσεις
Η υπουργός Παιδείας παρουσίασε την κυβερνητική πολιτική σε ένα ακροατήριο χειροκροτητών. Δόθηκαν, επίσης, τα χρονοδιαγράμματα της κυβέρνησης για το σχολείο της «αγοράς»
Το υπουργείο Παιδείας, χτες, «θυμήθηκε» ν' «αναστήσει» το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, για να νομιμοποιήσει «παρέα» με εκπροσώπους υπουργείων, κομμάτων και εκπροσώπους των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών τις σαρωτικές αντιδραστικές αλλαγές που προωθεί απ' το σχολείο και το πανεπιστήμιο μέχρι την έρευνα. Η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, παρουσίασε όλες τις αναδιαρθρώσεις που προωθούνται.
Σε κείμενο που μοίρασε το υπουργείο με τίτλο «Πολιτικές - Νομοθετικό έργο - Δράσεις - Μέτρα σε εξέλιξη», μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα χρονοδιαγράμματα για το σχολείο της «αγοράς». Υπενθυμίζουμε ότι, ήδη, έχει ξεκινήσει το «κτίσιμο» του σχολείου της «αγοράς» με τα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία, την αυτοαξιολόγηση, που οδηγεί στο σχολείο - επιχείρηση κ.ά. Το υπουργείο έχει εξαγγείλει ότι θα υπάρχει και αλλαγή προγραμμάτων σπουδών. Στο σχολείο της «αγοράς» τα προγράμματα θα είναι διαφοροποιημένα, σαρώνοντας και το τελευταίο μέτρο ενιαίας εκπαίδευσης των μαθητών.
Σύμφωνα με το κείμενο, ο προγραμματισμός έχει ως εξής: Το Σεπτέμβρη του 2011 θα γίνει πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών σε 40 νηπιαγωγεία, 80 δημοτικά και 40 γυμνάσια, τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς θα γίνει αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής. Το Σεπτέμβρη του 2012 θα γενικευτούν σε όλα τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά και τα γυμνάσια της χώρας. Στόχος του υπουργείου είναι η γενίκευση της «αυτοαξιολόγησης», μέχρι το Σεπτέμβρη του 2011. Επιπλέον, προωθούνται περισσότερο οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας με «διάθεση αυξημένων πόρων σε περιοχές της Αττικής με χαμηλούς εκπαιδευτικούς δείκτες και υψηλούς δείκτες φτώχειας». Η επιπλέον χρηματοδότηση όχι μόνο δε θα λύσει το πρόβλημα, αλλά θα είναι ένα ακόμα μέσο με το οποίο θα ενισχυθεί η διαφοροποίηση προγραμμάτων, με πρόφαση την ...κοινωνική ιδιαιτερότητα.
Για το «νέο» Λύκειο, όπως αναφέρεται στο κείμενο, θα υπάρχει «γενική παιδεία/Εμβάθυνση (Β' και Γ' Λυκείου) σε επιλεγμένα μαθήματα από τους ίδιους τους μαθητές, με επιπλέον ώρες διδασκαλίες εντός του σχολείου», διακήρυξη που ανταποκρίνεται στον ουσιαστικό στόχο της κυβέρνησης για μεγαλύτερη πρόσδεση του Λυκείου με το σύστημα πρόσβασης και μείωση του αυτοτελούς μορφωτικού του ρόλου.
Στο υπόλοιπο κείμενο συμπυκνώνονται οι αλλαγές για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Ερευνα, την κατάρτιση, τα κολέγια, την Ελληνική Γλώσσα, τις Βιβλιοθήκες και τα Αρχεία και τη Διά Βίου Μάθηση (Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων) κ.ά. Για το θέμα των Βιβλιοθηκών και των Αρχείων θα διοργανωθεί συνδιάσκεψη στο τέλος του μήνα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το υπουργείο, σήμερα στη χώρα υπάρχουν 12.427 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με 91.210 «μόνιμους εκπαιδευτικούς» και 744.426 μαθητές. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι μαθητές είναι 657.960, οι «μόνιμοι εκπαιδευτικοί» είναι 99.061 και οι σχολικές μονάδες 3.946.