ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Συναδέλφισσα, Συνάδελφε
Όπως όλοι ξέρουμε, έχει κατατεθεί το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Οι ώρες είναι κρίσιμες. Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, ενάντια στις απολύσεις, ενάντια στη μισθολογική καθήλωση, ενάντια στο σχολείο της αγοράς είναι μπροστά μας.
Γι’ αυτό το λόγο, θέλουμε να σε ενημερώσουμε για τα όσα συζητήθηκαν στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, το τι είπε η κάθε παράταξη, που κατά τη γνώμη μας είναι αποκαλυπτικά. Αποδεικνύουν ότι η ΟΛΜΕ δεν έχει θέση κατά της αξιολόγησης. Αντίθετα, η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ) παίρνει απόφαση για συμμετοχή σε διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας, ενώ την ίδια στιγμή δεν έχει πάρει καμιά απόφαση για το πώς θα εμποδίσουμε με πρακτικά μέτρα την εφαρμογή της αξιολόγησης! Σημειώνουμε ότι ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ έχουν καταψηφίσει κάθε σχετική πρόταση του ΠΑΜΕ στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, ακόμα και αυτή που έχει ψηφίσει το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ μετά από πρόταση των δυνάμεων του ΠΑΜΕ…
Αφήνουν τον κλάδο απροετοίμαστο μπροστά στη μάχη!
***
Τα πράγματα έχουν ως εξής: Κατατέθηκε αρχικά, ως πρόταση, κείμενο από το Γραμματέα της ΟΛΜΕ (ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ/ΣΥΡΙΖΑ) που κινείται στη γνωστή, μέχρι τώρα λογική της ΟΛΜΕ και του ΣΥΡΙΖΑ: «δεν δεχόμαστε την αξιολόγηση που έρχεται τώρα, αλλά δεν απορρίπτουμε συνολικά την αξιολόγηση». Αυτό δήλωσε, άλλωστε επί λέξει και ο Γραμματέας της ΟΛΜΕ στο Δ.Σ.
Όταν μιλάς για μια «καλή αξιολόγηση», «παίζεις στο γήπεδο» της κυβέρνησης και του Υπουργείου, καλλιεργείς τη λογική του «μικρότερου κακού». Άρα σήμερα αδυνατίζεις την οργάνωση της πάλης ενάντια στην αξιολόγηση, ενάντια στις απολύσεις, ενάντια στο τσάκισμα του μισθού μας, ενάντια στο σχολείο που θέλουν οι επιχειρήσεις.
Η ΠΑΣΚ τοποθετήθηκε ως εξής: «Πρέπει να φαίνεται στο κείμενο η αξιολόγηση που θέλουμε εμείς (σαν ΟΛΜΕ). Η μόνη απόφαση που περιγράφει τι αξιολόγηση θέλουμε είναι αυτή του 8ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ. Οι αποφάσεις των συνεδρίων μας καλύπτουν. Αν θέλετε την εμπλουτίζουμε. Στην ουσία δεν διαφωνεί και κανείς με αυτά που λέμε (ασφαλώς ο εκπρόσωπος της ΠΑΣΚ δεν αναφερόταν στο ΠΑΜΕ)». Στη συνέχεια, κατέθεσε πρόταση, που στο αρχικό κείμενο, πρόσθετε και μέρος από την απόφαση του 8ου συνεδρίου της ΟΛΜΕ.
Σημειώνουμε, ότι την απόφαση αυτή είχαν ψηφίσει τότε η ΠΑΣΚ και η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (ΣΥΡΙΖΑ). Στην πορεία, την υιοθέτησε και η ΔΑΚΕ. Σημειώνουμε επίσης ότι, πράγματι, το 8ο συνέδριο της ΟΛΜΕ τάχθηκε υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Εφηύραν μάλιστα τότε τον όρο «αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου», για να ... ακουστεί πιο καλά στους εκπαιδευτικούς. Οι ταξικές δυνάμεις είχαν από τότε προειδοποιήσει τους εκπαιδευτικούς. Η ΟΛΜΕ, με την απόφαση αυτή, έβαζε ξεκάθαρα πλάτη για να περάσει η αξιολόγηση, για να γίνει αποδεκτή από τους εκπαιδευτικούς.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: «Εγώ έκανα μια προσπάθεια να εξαντλήσω το κείμενο στο γιατί δεν θέλουμε αυτή την αξιολόγηση. Κάθε φράση που έγραφα σκεπτόμουν πως θα συμφωνήσουν όλοι. Γι’ αυτό δεν έβαλα ούτε ότι θέλουμε άλλη αξιολόγηση, ούτε ότι την απορρίπτουμε συνολικά. Σήμερα επιχειρείται αναδιάταξη δυνάμεων». Εννοούν ότι θα πάρουν απόφαση από κοινού ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ, ενώ μέχρι τώρα έπαιρναν από κοινού ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ και ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ.
ΔΑΚΕ: «Συμφωνούμε ότι αυτό το Π.Δ. απορρίπτεται. Ο Γραμματέας έκανε μια προσπάθεια, έχει την αποδοχή γενικά. Είναι όμως ελλειμματικό κείμενο. Το κείμενο πρέπει να έχει επικοινωνιακό χαρακτήρα. Μεγάλο κομμάτι πρέπει να έχει παραπομπές στο πώς θέλει η ΟΛΜΕ την αξιολόγηση. Αν άλλαξε γνώμη η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ για το 8ο συνέδριο είναι θεμιτό, αλλά δεν το αντιλαμβάνομαι. Που είστε αντίθετοι; Μας καλύπτουν οι προσθήκες της ΠΑΣΚ, επικοινωνιακά μας βοηθάει να μην λέμε όλο ότι αρνούμαστε. Επειδή θέλουμε τη μεγαλύτερη συναίνεση, θα επιφυλαχτούμε να ψηφίσουμε κείμενο, αν δεν έχει έγκριση και από 3η παράταξη, παρόλο που μας καλύπτει η προσθήκη της ΠΑΣΚ (!)». Σημειώνουμε ότι ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ έχουν πλειοψηφία στο Δ.Σ. (6 στους 11).
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (Γραμματέας ΟΛΜΕ): «Η απόφαση για το 8ο συνέδριο είναι ακριβώς η εγκύκλιος της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας που έφερε η Διαμαντοπούλου» (!). Το λένε δηλαδή και μόνοι τους, ότι η απόφαση που έχουν ψηφίσει, μαζί με την ΠΑΣΚ, έγινε αργότερα νόμος από τη Διαμαντοπούλου!
ΔΑΚΕ: «Πρώτη φορά λέτε κάτι τέτοιο. Είναι άλλο πράγμα να μην θέλετε να φανεί τώρα στην απόφαση κι άλλο να αλλάζετε συνολικά θέση».
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: «Δεν αλλάζουμε θέση για το 8ο Συνέδριο (!), αλλά είναι άλλες οι συνθήκες (!) (π.χ. αν ήμασταν στη Σουηδία που δίνονται λεφτά για την Παιδεία θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε)…Η αυτοαξιολόγηση στις σημερινές συνθήκες παραπέμπει στην κατηγοριοποίηση».
Πατάνε δηλαδή σε δύο βάρκες και κρύβουν ότι η αξιολόγηση αποτελεί βασικό εργαλείο για να προχωρήσουν οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση.
Αναρωτιόμαστε: Δηλαδή, η αξιολόγηση σε άλλες συνθήκες δεν παραπέμπει στην κατηγοριοποίηση; Και ποιες είναι αυτές οι συνθήκες; Μήπως μια κυβέρνηση της Αριστεράς που θα κάνει «καλή αξιολόγηση»; Και στην συνέχεια άλλη κωλοτούμπα: «Το 8ο Συνέδριο μιλά για αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου, όχι του εκπαιδευτικού»!
Αναρωτιόμαστε: η αξιολόγηση στις ΗΠΑ του Ομπάμα…έσωσε τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών από την ημιμάθεια; Η Φινλανδία που αξιολογείται καλά στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, είναι ή δεν είναι πρώτη στις αυτοκτονίες εφήβων;
Για το τέλος, παραθέτουμε την τοποθέτηση που έκανε στη Βουλή η εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ και στέλεχος της ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ για την αξιολόγηση: «έχουμε επανειλημμένα καταθέσει την άποψή μας ότι η αξιολόγηση είναι μία διαδικασία που δεν μπορεί να συνδέεται τιμωρητικά καθηλωτικά με τον ν.4024, άρα πρέπει άλλες διαδικασίες που στο σύνολο θα αποτιμούν το εκπαιδευτικό έργο και την προσφορά των εκπαιδευτικών και αυτή η παράταση αν δεν ανοίξει μία ολόκληρη συζήτηση για το πώς πρέπει να είναι οι δομές, η αξιολόγηση, θεωρούμε ότι δεν έχει κανένα νόημα» (επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων, 18/12/2012).
Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, σε όλη τη συνεδρίαση προσπαθούσαν με αγωνία να αποδείξουν, ότι οι αποφάσεις των συνεδρίων της ΟΛΜΕ, που έχουν ψηφίσει από κοινού πότε με την ΠΑΣΚ και πότε με την ΔΑΚΕ, στρέφονται συνολικά ενάντια στην αξιολόγηση!!! Η αλήθεια είναι ότι καμία απόφαση δεν στρέφεται συνολικά ενάντια στην προώθηση της αξιολόγησης! Όταν προκλήθηκαν οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ από τη ΔΑΚΕ να την παρουσιάσουν … τότε άρχισαν τ’ άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε. Για μια ακόμα φορά, στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στήριξαν το κείμενο που κατέθεσε η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, που δεν στρέφεται συνολικά ενάντια στην αξιολόγηση. Το ίδιο κάνουν χρόνια, μαζί με τη ΔΑΚΕ ή την ΠΑΣΚ. Στην τοποθέτηση των εκπροσώπων τους στην ΟΛΜΕ δεν βρίσκουν ούτε μια λέξη για να καταγγείλουν σοβαρές πλευρές προώθησης του νέου σχολείου, όπως ευρωπαϊκά προγράμματα, σχολική αυτονομία, κτλ. αναπαράγουν επί της ουσίας τη λογική «δώστε χρήματα, μην μας καταπιέζεται, μην μας αξιολογείται, για να μπορέσουμε να φέρουμε σε πέρας –«παιδαγωγικά ελεύθεροι»-τη στρατηγική σας (σχολική αυτονομία, ευρωπαϊκά προγράμματα, κτλ)».
Όλοι στις Γενικές Συνελεύσεις και στον Αγώνα!
Αθήνα, 7 Φεβρουαρίου 2013