Α.Σ.Ε. Ιωαννίνων: Για το μουσικό σχολείο

12/12/2019 - 09:55

Η κινητοποίηση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής για την μεταφορά του στην Περίβλεπτο, αναδεικνύεται ξανά το οξυμένο πρόβλημα σχολικής στέγης στην πόλη μας, ως αποτέλεσμα της χρόνιας αδιαφορίας από την πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς.

Τα προβλήματα στις σχολικές υποδομές στα Γιάννενα, έχουν φτάσει σε ανησυχητικά επίπεδα, καθώς σε πολλά σχολικά κτήρια εμφανίζονται όλο και πιο συχνά ζημιές, που ορισμένες φορές δημιουργούν επικίνδυνες καταστάσεις (πχ πτώση σοβάδων), ενώ η πλειοψηφία των σχολείων δεν έχει πιστοποιητικά καταλληλότητας και οικοδομικές άδειες. Τα ζητήματα αυτά τα αναδείξαμε πρόσφατα(Οκτώβρης 2019) με τη πρώτη μεγάλη νεροποντή στα Γιάννενα όπου πλημμύρισαν δεκάδες σχολεία, όπως και στην έναρξη της σχολικής χρονιάς με αφορμή τη στέγαση των νηπίων για την εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής.

Ανησυχία προκαλεί σε όλους, η παραδοχή του Δημάρχου, ότι το Μουσικό Σχολείο της πόλης μας που στεγάζεται εδώ και χρόνια σε μισθωμένο κτήριο, δεν έχει πιστοποιητικά στατικής επάρκειας. Επιπλέον, θεωρούμε προκλητική τη στάση του, καθώς στην παράσταση διαμαρτυρίας μαθητών γονέων και εκπαιδευτικών του Μουσικού Σχολείου στο γραφείο του, πριν καν τους ακούσει, επιτέθηκε στους εκπαιδευτικούς του σχολείου χαρακτηρίζοντάς τους ούτε λίγο ούτε πολύ ως υποκινητές τους, επειδή κατέθεσαν  τις ανησυχίες τους  στη σχολική κοινότητα, τόσο για τη  - αναμφισβήτητη - στατικότητα του σχολείου, όπως και για την ενδεχόμενη μεταφορά του στο χωριό της  Περιβλέπτου. Ο δήμαρχος απέφυγε επίσης να υιοθετήσει,  το δίκαιο αίτημα για την άμεση κατασκευή νέου κτηρίου για το Μουσικό Σχολείο. Μάλιστα  προκλητικά απαίτησε από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να βρούνε οι ίδιοι  και να προτείνουν λύσεις για τη στέγασή του.

Η εξασφάλιση σύγχρονων – ασφαλών – δημόσιων σχολικών υποδομών, δεν είναι ευθύνη ούτε των γονιών ούτε των εκπαιδευτικών. Την αποκλειστική ευθύνη έχει η εκάστοτε κυβέρνηση που υποχρεούται να διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια και οι Δημοτικές Αρχές που πρέπει να σχεδιάζουν και να υλοποιούν προγράμματα για τη δημιουργία νέων σχολικών μονάδων και την αναβάθμιση των παλιών, ώστε όλα τα παιδιά να φοιτούνν σε σύγχρονα διδακτήρια και όχι σε σχολεία επικίνδυνα ή/και παιδαγωγικά ακατάλληλα. Η λήψη άμεσα μέτρων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και τον έλεγχο των σχολικών μονάδων αφορά τη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων γι αυτό αποτελεί ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας για κάθε Δημοτική αρχή.

Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές είναι ανάγκη να αναδείξουμε συνολικά τα προβλήματα και τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών  απαιτώντας:

  • Να εκπονηθεί και υλοποιηθεί, ολοκληρωμένο σχέδιο σχολικής στέγης από τον Δήμο Ιωαννιτών, με την κατασκευή σύγχρονων κτηριακών συγκροτημάτων με 100% δημόσιες επενδύσεις, χωρίς ΣΔΙΤ, με διασφάλιση του δημόσιου – δωρεάν χαρακτήρα τους. Να τεθεί σε προτεραιότητα από την κυβέρνηση και τη δημοτική αρχή, η άμεση κατασκευή νέου σύγχρονου, ασφαλούς Μουσικού Σχολείου.
  • Να ελεγχθούν όλα τα σχολικά κτίρια. Να αποκατασταθούν ΑΜΕΣΑ όλες οι φθορές των σχολείων. Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και όχι μόνο οπτικοί,  από αρμόδιες τεχνικές επιτροπές και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας σε όλα τα σχολεία. Ο ουσιαστικός - ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων να γίνει ΑΜΕΣΑ σε όλα τα επίπεδα (αντιπλημμυρική προστασία – στατική επάρκεια – έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης).
  •  Να εξασφαλισθούν, χρηματοδότηση και επιστημονικό εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να ενισχυθεί αποφασιστικά ο κτηριακός έλεγχος στα σχολεία, σε μόνιμη και σταθερή βάση. Να σταματήσει η απαράδεκτη μετακύλιση της ευθύνης των ελέγχων στους εκπαιδευτικούς!!!
  • Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών  ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτηριακή, υλικοτεχνική υποδομή και η συντήρησή των σχολείων ώστε να καλύπτονται όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες.    

     

 

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα