ΑΡΙΣΤΕΙΑ - ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : Εργαλείο χειραγώγησης και πίεσης

05/06/2010 - 13:35
Με το καρότο της «καινοτομίας» και της «αριστείας» η κυβέρνηση προωθεί τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, επιχειρώντας να γίνει το μεγάλο «ξεσκαρτάρισμα» στους εκπαιδευτικούς. Το υπουργείο Παιδείας, προωθώντας το πρόγραμμα της καινοτομίας προσπαθεί να επιλέξει και να διαμορφώσει το στρατό των πειθήνιων εκπαιδευτικών - είτε αυτοί είναι νεοδιοριζόμενοι, είτε ήδη υπηρετούν στην εκπαίδευση - που θα υλοποιήσουν πρόθυμα και χωρίς αντίσταση τις αναδιαρθρώσεις. Γιατί και η «αριστεία» - «καινοτομία», είναι ένα ακόμη εργαλείο χειραγώγησης, ενσωμάτωσης, πίεσης και εντατικοποίησης για τους εκπαιδευτικούς.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας για τη σχολική χρονιά 2010 - 2011 «η αριστεία και καινοτομία στην εκπαίδευση» θα αφορά την υποβολή και «βράβευση» πρωτότυπων έργων των εκπαιδευτικών. Το περιεχόμενο των έργων που θα υποβληθούν θα πρέπει να αφορά στη «διδακτική μεθοδολογία των διδασκόμενων, σε όλους τους τύπους σχολείων, μαθημάτων, στην εφαρμογή των διαφόρων μορφών σχολικών δραστηριοτήτων, στην επεξεργασία προτάσεων για την αποτελεσματικότερη συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας». Τα έργα, σημειώνει το υπουργείο, θα πρέπει να είναι πρωτότυπα και να μην έχουν ήδη δημοσιευθεί, ανακοινωθεί ή βραβευθεί, ενώ θα πρέπει να συνοδεύονται από την περιγραφή εναλλακτικών μορφών υλοποίησης της προτεινόμενης καινοτομίας στο επίπεδο του σχολείου και να αναφέρονται οι δυνατότητες διεύρυνσης της εφαρμογής και σε άλλους τομείς του σχολικού έργου. Τα έργα που θα υποβληθούν «θα αξιολογηθούν από επιτροπές στελεχών της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών αυξημένων προσόντων και διδακτικής εμπειρίας που θα συγκροτηθούν με ευθύνη του οικείου περιφερειακού διευθυντή στις περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης». Θα επιλεγούν τα 100 πλέον καινοτόμα έργα και η βράβευσή τους θα γίνει το Μάη του 2011.

Το υπουργείο χρηματοδοτεί με κονδύλι την «αριστεία» - «καινοτομία», προκειμένου εκπαιδευτικοί και μαθητές να δουλεύουν στο πνεύμα της επιχειρηματικότητας, υποτασσόμενοι στις σύγχρονες απαιτήσεις της καπιταλιστικής οικονομίας. Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι το «πρότυπο» του εκπαιδευτικού που επιδιώκει να διαμορφώσει το υπουργείο θα πρέπει να δουλεύει με οικονομικό κίνητρο, ακολουθώντας τους «κανόνες» του «νέου» σχολείου της αγοράς, ενώ θα πρέπει να υποτάσσεται και να μη διεκδικεί τα δικαιώματά του. Σημασία δε θα έχει πλέον για τον εκπαιδευτικό αν θα κάνει καλό και ουσιαστικό μάθημα, αλλά αν εφαρμόζει τις «πρωτοποριακές» ιδέες που του επιβάλλει η αγορά εργασίας του καπιταλιστικού μεσαίωνα.

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα