Αιρετοί A.Σ.Ε Ζακύνθου: Ενημερωτικό για τα οργανικά κενά και πλεονάσματα στο ΠΥΣΔΕ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Στις 12 και 13/3 πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ για τον υπολογισμό οργανικών κενών και πλεονασμάτων για τα σχολεία της ΔΔΕ Ζακύνθου, με εξαίρεση το Μουσικό Σχολείο και το ΕΕΕΕΚ, καθώς για αυτά τα σχολεία ο προσδιορισμός κενών και πλεονασμάτων δεν πραγματοποιείται από τα ΠΥΣΔΕ.
Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε με βάση την εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ, η οποία στάλθηκε στις ΔΔΕ την Παρασκευή 08/3 στις 2μμ (παραμονή της αργίας της Καθαράς Δευτέρας και ζητούσε να ολοκληρωθεί η διαδικασία ως τις 13/3! Με διαδικασίες φαστ-τρακ και στα κρυφά, το Υπουργείο προσπαθεί να προχωρήσει στη διαδικασία των μεταθέσεων με πρόθεση να μηδενίσει τα οργανικά κενά και να μην έχουν λόγο οι σύλλογοι. Ο υπολογισμός προχωρά με άξονα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα:
Α) συγκρότηση τμημάτων με 27 μαθητές και δυνατότητα προσαύξησης ως 10%. Υπενθυμίζουμε ότι φέτος στη Ζάκυνθο υπάρχουν τμήματα που λειτουργούν με 29, ακόμα και με 31 μαθητές!
Β) παραμένει η κατάργηση της μείωσης ωραρίου για τους υπευθύνους εργαστηρίων Φ.Ε και Η/Υ.
Γ) διατηρείται η αύξηση ωραρίου που επιβλήθηκε από προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ.
Δ) οι αλλαγές για τη Γ΄ Λυκείου βρίσκονται ακόμα στα σκαριά με αποτέλεσμα κάθε υπολογισμός να είναι επισφαλής.
Διαχρονική θέση της ΑΣΕ, είναι ότι ο υπολογισμός των οργανικών κενών πρέπει να γίνει με βάση τις ανάγκες των μαθητών και την πάγια απαίτηση του κλάδου. Πιο συγκεκριμένα:
- 20 μαθητές στα τμήματα Γυμνασίου και Γενικής Παιδείας του Λυκείου-15 μαθητές στους προσανατολισμούς- 10 μαθητές στα εργαστήρια του ΕΠΑΛ
- Να δοθούν όλα τα διευθυντικά κενά οργανικά
- Να δοθεί κάθε θέση που μένει κενή λόγω μετάθεσης ή συνταξιοδότησης
- Οι πάγιες ανάγκες σε ειδική αγωγή, τμήματα ένταξης, τάξεις υποδοχής και στην ενισχυτική διδασκαλία, θα πρέπει να υπολογίζονται με οργανικά κενά
Με βάση τις προτάσεις αυτές, που θα αύξαναν τον αριθμό των τμημάτων, θα διαμορφωνόταν ο εξής πίνακας:
Α/Α |
Σχολείο |
Πρόταση ΠΥΣΔΕ κατά τάξη (Α, Β, Γ) |
Πρόταση ΑΣΕ |
1 |
1ο Γυμνάσιο |
4-4-4 =12 |
5-5-5 =15 |
2 |
1ο ΓΕ.Λ. |
4-4-5 =13 |
5-5-6 =16 |
3 |
2ο Γυμνάσιο |
4-4-4 =12 |
5-5-5 =15 |
4 |
3ο Γυμνάσιο |
3-3-3 =9 |
3-4-3 =10 |
5 |
Γ/σιο Βανάτου |
3-2-2 =7 |
4-3-3 =10 |
6 |
Γ/σιο Λιθακιάς |
3-3-3 =9 |
4-4-4 =12 |
7 |
Γ/σιο Μαχαιράδου |
2-2-2 =6 |
2-3-3 =8 |
8 |
Γ/σιο Κατασταρίου |
3-3-3 =9 |
3-4-3 =10 |
9 |
ΓΕ.Λ. Κατασταρίου |
3-2-3 =8 |
3-3-4 =10 |
10 |
2ο ΓΕ.Λ. |
6-6-6 =18 |
8-8-8 =24 |
11 |
Γ/σιο Βολιμών |
1-1-1 =3 |
1-1-1 =3 |
12 |
Λ.Τ. Βολιμών |
1-1-1 =3 |
1-1-1 =3 |
13 |
Εσπερινό Γ/σιο |
1-1-1 =3 |
1-1-1 =3 |
14 |
Εσπερινό Λύκειο |
1-1-1-1 =4 |
2-1-1-1 =5 |
15 |
ΕΠΑ.Λ. |
4-4-5 =13 |
5-5-6 =16 |
|
ΣΥΝΟΛΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ |
43-41-44-1 =129 |
52-53-54-1 =160 |
Προς ενημέρωση των συναδέλφων, παραθέτουμε και την πρόταση μας για το Μουσικό Σχολείο, για το οποίο, όπως αναφέρθηκε, ακολουθείται διαφορετική διαδικασία, εκτός ΠΥΣΔΕ:
Α/Α |
Σχολείο |
Πρόταση που κατατέθηκε από το σχολείο |
Πρόταση ΑΣΕ |
1 |
Μουσικό Γυμνάσιο |
1-1-2=4 |
2-1-2=5 |
2 |
Μουσικό Λύκειο |
1-1-1=3 |
2-1-2=5 |
|
ΣΥΝΟΛΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ |
2-2-3 =7 |
4-2-4 =10 |
Σημειώνουμε ότι ο πίνακας -όσον αφορά τα Λύκεια- αποτυπώνει ΜΟΝΟ τον αριθμό τμημάτων Γενικής Παιδείας.
Υπενθυμίζουμε ότι:
- τα προηγούμενα χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν πάνω από 30.000 εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας και έγιναν μηδαμινοί διορισμοί μονίμων.
- Το Υπουργείο και φέτος συνέχισε τη γνωστή «παράδοση» της αδιοριστίας και της πρόσληψης αναπληρωτών με το σταγονόμετρο. Ακόμα τώρα να υπάρχουν κενά στα σχολεία της χώρας και του νησιού.
- Στη ΔΔΕ Ζακύνθου εργάζονται φέτος πάνω από 80 συμβασιούχοι (σχεδόν το 25% των εκπ/κών) οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ακόμα και με τον κουτσουρεμένο, με βάση τη νομοθεσία. αριθμό τμημάτων.
- Στο Μουσικό Σχολείο τα κενά σε μουσικές ειδικότητες ξεπερνούν τις 100 ώρες εβδομαδιαίως!
- Για το ΕΕΕΕΚ: Τη στιγμή που δεν υπάρχει ούτε ένας μόνιμος, με εξαίρεση τη διευθύντρια, το Υπουργείο, δεν έχει προβεί σε καμία ενέργεια για την προκήρυξη οργανικών θέσεων και την πλήρωσή τους με μόνιμο προσωπικό, με το πρόσχημα ότι πρόκειται για…καινούργιο ΕΕΕΕΚ, ενώ το συγκεκριμένο σχολείο λειτουργεί εδώ και 10 χρόνια! Φέτος, όπως και τις προηγούμενες χρονιές, εργάζονται εξ ολοκλήρου και κατ’ αποκλειστικότητα στο ΕΕΕΕΚ ειδικότητες Φιλολόγου, Γεωπόνου, Κοινωνιολόγου και Μάγειρα, ενώ για τη στοιχειώδη λειτουργία του απαιτούνται και διδακτικές ώρες σε Μαθηματικά, Πληροφορική, Μουσική, Εικαστικά και Γυμναστική από εξειδικευμένο προσωπικό. Στο ΕΕΕΕΚ αποτυπώνεται ανάγλυφα η αναλγησία και ο εμπαιγμός που υφίστανται διαχρονικά από τις κυβερνήσεις οι μαθητές και ιδιαίτερα οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Την ώρα που οι ανάγκες των μαθητών αυτών είναι πολλές και εξειδικευμένες και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίζεται ότι θα κάνει μόνιμους διορισμούς στην ειδική εκπαίδευση, δεν έχει προχωρήσει ούτε καν σε προκήρυξη οργανικών θέσεων ακολουθώντας τα χνάρια των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ!
Ο τρόπος υπολογισμού κενών-πλεονασμάτων τοπικά και πανελλαδικά, ελαχιστοποιεί τις μεταθέσεις προς και από τη Ζάκυνθο. Τα πλεονάσματα διευκολύνουν τους συναδέλφους που επιθυμούν μετάθεση, διότι προϋπόθεσή της αποτελεί το να είναι ελλειμματική η περιοχή μετάθεσης. Δεν παίζει κανένα ρόλο αν είναι ελλειμματική ή πλεονασματική η περιοχή από την οποία ο συνάδελφος προέρχεται
Τονίζουμε ότι διαχρονικά οι αιρετοί της ΑΣΕ στα ΠΥΣΔΕ δεν υπογράφουμε τον πίνακα Γ΄, δεν αναγνωρίζουμε δηλαδή την ύπαρξη πλεονασμάτων και διεκδικούμε την καταγραφή των κενών με βάση τις πάγιες θέσεις που προαναφέρθηκαν.
Στη Ζάκυνθο καταγράφηκαν, σύμφωνα με τη γνώμη της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ, 65 πλεονάσματα και 27 κενά (βλ. πίνακα).
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι.
Με πρώτη ματιά φαίνεται περίεργο ότι στη Ζάκυνθο πλεονάζουν 65 εκπαιδευτικοί, την ώρα μάλιστα που το υπάρχον μόνιμο προσωπικό όχι απλώς δεν επαρκεί, αλλά και κάθε χρόνο (ακόμη και με τα προκρούστεια μέτρα περιορισμού των αναγκών που έχουν επιβάλει οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ) προσλαμβάνονται τουλάχιστον 80 αναπληρωτές (55 στη Γενική Παιδεία και 28 σε Ειδική Αγωγή, Παράλληλη Στήριξη, Ενισχυτική και ΜΝΑΕ) σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες, ακόμα και σε αυτές που χαρακτηρίζονται από την εκάστοτε πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ ως «πλεονασματικές». Η επιλογή αυτή των κυβερνήσεων δεν είναι τυχαία. Με τρικ δίνουν την ψευδαίσθηση ότι δηλαδή τα σχολεία είναι πλήρως στελεχωμένα. Για δε τους πλεονάζοντες υπάρχει όλο το νομοθετικό οπλοστάσιο προκειμένου να υποχρεώνονται σε μετακίνηση εκτός του ΠΥΣΔΕ στο οποίο ανήκουν.
Επιπλέον, η παρούσα κυβέρνηση με την πολιτική αδιοριστίας και την παρουσίαση τεχνητών πλεονασμάτων, αφενός προπαγανδίζει τη μη αναγκαιότητα για μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, αφετέρου δίνει «πάσα» στον έτερο διαχειριστή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, στη ΝΔ, να ισχυρίζεται ότι τα κενά στην εκπαίδευση δεν είναι πολλά και ότι πρέπει να γίνουν…στοχευμένοι διορισμοί! Όλα αυτά μετά από 10 χρόνια αδιοριστία και με πάνω από 30.000 εκπαιδευτικούς στη σύνταξη!
Στο ΠΥΣΔΕ κάναμε και θα κάνουμε αυτό που εκτιμούμε ότι ανταποκρίνεται στα συλλογικά συμφέροντα των εκπαιδευτικών-γονιών-μαθητών. Ξεκαθαρίζουμε, όμως, ότι καμία λύση δε θα έρθει από όργανα διοίκησης ή, γενικότερα, «από τους πάνω», αν δεν οργανωθεί η κοινωνική συμμαχία με στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών των μαθητών και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Πρέπει να γίνει καθήκον από κοινού εκπαιδευτικών-γονέων-μαθητών:
- Κανένα τμήμα με πάνω από 20 μαθητές / 15 στην κατεύθυνση / 10 στα εργαστήρια
- ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ άμεσος διορισμός ΟΛΩΝ των αναπληρωτών χωρίς προϋποθέσεις, ώστε να καλυφθούν πλήρως τα κενά, με βάση τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.
- Όλοι οι εκπαιδευτικοί με πραγματική οργανική.
- Επαναφορά του τριώρου για τους υπευθύνους φυσικών επιστημών και πληροφορικής
- Επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος ωραρίου
|
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΠΥΣΔΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΑ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ 13/3/2019 (ΠΙΝΑΚΑΣ Γ΄)
Κλάδος |
ΠΕ 01 |
ΠΕ 04.01 |
ΠΕ 05 |
ΠΕ 06 |
ΠΕ 07 |
ΠΕ 08 |
ΠΕ 11 |
Πλεονάσματα |
4 πλεονάσματα |
8 πλεονάσματα |
13 πλεονάσματα |
2 πλεονάσματα |
4 πλεονάσματα |
1 πλεόνασμα |
18 πλεονάσματα |
Κλάδος |
ΠΕ 02 |
ΠΕ 03 |
ΠΕ 04.02 |
ΠΕ 04.04 |
ΠΕ 04.05 |
ΠΕ 33 |
ΠΕ 80 |
Κενά |
6 κενά |
6 κενά |
2 κενά |
5 κενά |
2 κενά |
1 κενό |
3 κενά |
Προς ενημέρωση των συναδέλφων, παρουσιάζουμε σε πίνακα τα στοιχεία της τελευταίας πενταετίας αναφορικά με τον αριθμό τμημάτων (προτάσεις πλειοψηφίας ΠΥΣΔΕ και ΑΣΕ), τα πλεονάσματα τα οποία παγίως η ΑΣΕ καταψηφίζει, και τα κενά. Στον πίνακα αυτό, αν ληφθούν υπόψη οι συνταξιοδοτήσεις και οι μεταθέσεις από τη Ζάκυνθο (ελάχιστοι μόνιμοι ζητούν μετάθεση προς το νησί), αποτυπώνεται η κοροϊδία της ακολουθούμενης πολιτικής από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ. Την ώρα που δεν υπάρχει ούτε μία χρονιά που να έχουν καλυφθεί οι εκπαιδευτικές ανάγκες, την ώρα που κάθε χρόνο σχεδόν το 25% των συναδέλφων είναι αναπληρωτές, οι κυβερνήσεις βλέπουν πλεονάσματα και μειώνουν τον αριθμό τμημάτων!
ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΕΝΩΝ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ 2017-2019 ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
ΣΧ. ΕΤΟΣ |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ (ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΠΥΣΔΕ) |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ (ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΣΕ) |
ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ (ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΠΥΣΔΕ) |
ΚΕΝΑ (ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΠΥΣΔΕ) |
2014-15 |
141 |
161 |
42 |
15 |
2015-16 |
131 |
153 |
32 |
22 |
2016-17 |
134 |
157 |
70 |
26 |
2017-18 |
135 |
164 |
73 |
26 |
2018-19 |
129 |
160 |
65 |
27 |
Ζάκυνθος 20/3/2019
Φώτης Προβής αιρετός – Παναγιώτης Σπίνος αναπληρωματικός αιρετός
εκλεγμένοι με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ